torsdag 28 oktober 2010

Lite nytt i TV-rummet

Lite upp-piffning har gjorts i TV-rummet för ett tag sen! Tänkte visa lite bilder därifrån!
Allt började med en ny TV....en fin platt sak. Då behövdes en ny TV-bänk, såklart! Och så snyggt det är när TV-bänk är i samma stil som TV-bordet....så blev det! Och eftersom jag tycker så mycket om vita möbler och för att min sambo vet det så blev det även en bokhylla/vitrinskåp i älskade Liatorp! Helt plötsligt kändes vårt TV-rum lite för nytt och lite för mycket....IKEA. Vilken tur då att vi i garaget har ett fint gammalt skåp stående, tack familjen S! Ett härligt stort skåp som slukar hur mycket som helst, som har en låsbar del där man kan gömma undan alla fula flaskor, och som bara behövde bli...VITT! Finns det något finare än gamla möbler med lite skavanker och mycket själ? Och allra finast om man kan blanda gammalt och nytt, härligt! Sååå sambon slipar och målar och renoverar och snickrar innehyllor och nu står skåpet där så fint och är nog ta mig tusan finast i hela TV-rummet!



Vårt fina soffbord, i facken finns rosor och hjärtan som gjutits förra sommaren!
Ljusstakar och kuddar från Markylen. Silverfat från min älskade mormor...Pläd från IKEA. Gammalt och nytt :-)



Vårt fina skåp/skänk!


En liten närbild :-)




Hyllan vid soffan har fått lite nytt piff. Mormors påsklilja blickar numera ut! Plankan har jag textat men texten är kopierad så jag sätter en krumelur där så ingen behöver bli upprörd :-)



4 kommentarer:

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Som jag har tänkt på er..klarade sig resterande där hemma?

Vad mysigt och fint det ser ut i ert tv-rum!
Men...jag vill ju se det live! :)

Ha en fin kväll!
Kram Nea

Cecilia sa...

Hej!
Jag satt nyss och tänkte på er - igen. Hur mår ni?

Såå himla ER stil. Ser jättefint och ombonat ut:)

Stor kram!

MammasRussin sa...

Tack tjejer vad snälla ni är.
Ja vi har haft en tuff vecka. Hela familjen magsjuka....fy! URK!

Nea: Anytime :-)
Cissi: Nu mår vi bra!

Helen sa...

Så vackert och mysigt vardagsrum. Skåpet ser jättefint ut! Vi har också ett gammalt skåp som jag har tagit om hand och vitmålat. Underbart när saker bara känns så rätt och fina. Ha en trevlig fortsättning på helgen.