tisdag 29 april 2008

Kaffeplättar/Skrabelucker

Jag har lovat att maila detta receptet till några stycken...Lägger det här istället! Detta vill man ju så gärna dela med sig!

Allra bästa mellis-recpetet! Finns nog inget barn, stort som litet, som kan motstå dessa TJOCKA plättar!
Mäktiga och mättande! Tack F för receptet =)

Kaffeplättar/Skrabelucker

1 dl mjölk
3 dl mjöl (med vetemjöl special blir de om möjligt ännu tjockare....)
1 dl socker
1 tsk bakpulver (jag tar 2 tsk, blir härligt fluffiga då)
1 tsk vaniljsocker
1-2 ägg (jag tar 2 st!)

Blanda som pannkakssmet, torra ingredienser för sig och häll över i övriga =)
Smeten ska vara tjock! Fyra plättar på en lagg blir helt lagom och det ska stekas i myyyycket smör! Inte för hög värme. Avslutas med att pudras i strösocker. SLURP!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Min farmor gjordenågot som hon kallade för kaffeplättar... det här är det enda receptet jag hittat som kan vara rätt.. så jag hoppas på det bästa.. ;-)