söndag 15 november 2009

Tygtavla och änglavingar!

Söndagkväll....Det betyder att en härlig helg är förbi och en ny vecka väntar :-)
Denna helgen har vi kalasat för vår 4-åring (samt vi 2 andra gamlingar, men det var ju inte så viktigt hihi)!
Äntligen var den stora dagen inne för lillskruttan här hemma, det var hennes tur att få baka tårta, öppna paket och blåsa ljus! Och bli sjungd för!
Superduktiga Malin gjorde världens godaste smörgåstårtor till oss! Tack, tack! Det var minsann det godaste jag ätit i smörgåstårteväg!
Härliga släkten kom med så mycket fint till Alicia så det var inte klokt. Böcker, sminkdocka, Barbies, Mini-laptop, dockkläder och massa annat!
Och sambon han var nöjd han även han, känner jag honom rätt blir det nog det där hemma-bio-systemet inhandlat imorn efter jobbet......
Och jag själv är också helnöjd! Tänk vad vi alla varit snälla, eller säger man så när det är jul kanske?!

Lite inredningspyssel har det också hunnits med i veckan, såklart! Sambon har fixat till min stora tygtavla, 140x160cm, så nu är den ääääntligen uppe!
Snälla Cec fixade hem min hylla från IKEA! Pyntad o klar är den! Och underbara stora vita änglavingar pryder nu sin plats. Nu tror jag minsann att vi donat klart i TV-rummet. Nu känns det som oss. Ett helt nytt rum! Tänk vad lite ommöblering och pynt kan göra :-)
Eller iof hade jag haft möjlighet så hade det blivit en ny mjuk och gosig soffa. Jag skulle så gärna vilja ha en soffa i tyg, men hur praktiskt är det med barn?? Det blir nog till att ha kvar vår i skinn ett tag till.....det blir dock till att skrubba bort vällingfläckar och torka bort intorkad lördagsmyschoklad ett tag till känns det som. Väldigt praktiskt med skinnsoffa faktiskt :-D

Enjoy!









6 kommentarer:

Cecilia sa...

Vad mysigt du gjort det. Visst tyckte gästerna att hyllan va fiin?! ;-)
Vilken maffig tygtavla! Jag ser den lite dåligt...vill gärna se den live.
Skönt att kalaset gick bra. Blev det barnkalas den 29:e?
Kram!

Anna sa...

Så fiiiiiiiiint så fiint!!!!
Tavlan blev SKITSNYGG!!!
Och vilka fiina ängla vingar..inköpta vart????
...och vart är bilden på Alicias fina tårta?! :)
Blev det nå strössel elle??

Kram Anna

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Fina bilder du visar men jag vill hellre se helhetsbilder! :)
Fast det bästa hade ju faktiskt varit att träffas så jag får titta istället!

Hur har ni det med tid att träffas så vi får fira Alicia vi oxå? Jobbar ju tyvärr kväll den dagen ni hade tänkt kalas. Mathilda kan kanske komma själv isf. Men annars kommer jag och Mathilda en annan dag tillsammans! :)

Ha det fint!
Kram Nea

Helen sa...

Vad fint och mysigt det ser ut på bilderna. Är det belysning runt tavlan? Vingarnaär ljuvliga. Ha en bra dag.

Cecilia sa...

Hej! Menar du att jag får sno din idé bara så rakt av? :-)
Jag vet du gärna vill träffa Alice, men skönt att du kände samma sak när B var liten och förstår!
Ses på söndag, ska bli jättekul:-)

Helen sa...

Kikar in och önskar en trevlig första adventskväll. Kram