söndag 11 april 2010

BLOGGCHOCK!!

Tänkte chocka er med ett litet blogginlägg! Det var inte igår!
Tack snälla ni som tittat in till mig! Ni är för söta :-)

Jag ska inte komma med några undanflykter, livet har snurrat extra snabbt bara och bloggen hamnade sist på "to-do-listan" :-D
Kikar jag tillbaka på vad som varit extra mycket så började det med mycket på jobbet, en certifiering som krävde mycket jobb hemma, träning har kommit igång lite mer intensivt, kalas, sjukdomar och allt det där andra som bara måste göras!
Men nu känns allt mycket lättare! Ljust länge och hopp om vår och sommar! Idag har vi minsann haft nääästan sommar! Sol och varmt!
Vi har kommit igång med vårens renoveringar och det känns suuuper! Vi har kvar lite i vår kära tvättstuga och idag, just idag!!, har vi påbörjat.....sovrummet!!! Ni som känner mig vet hur jag vantrivs i detta rum. Det har hela tiden hamnat i skymundan sen vi flyttade hit för snart 5 år sen. Vi har inte lyft ett finger så det kära 90-talet lever sitt egna lilla liv därinne. Terracotta-färgat men matchande gröna garderober, fesgult tak och taaadda gröna lister matchat och klart med garderoberna. Pricken över i:et måste nog vara en snirklig bord som finns placerat mitt på tapeten.
Planen nu är att förvandla garderoberna vita, väva väggar vita och ha en fondvägg i hyvlad råspont, horisontal, vitmålat....Tak vitt och nya möbler på det! Listerna ska såklart bli vita.... Och allt lull-lull är redan planerat i detalj, men det tar vi en annan gång :-)

Idag har vi haft en härlig söndag! Sovmorron till halv 8 (!!), måleri, gardinsömnad, utelek i trädgården, kalopsmiddag, prommis och sen en runda till badhuset!

Grrr försöker se härliga Solsidan på TV4 Play men det är tekniska problem....Blir man sur eller?!

Nu har jag nog blarrat klart!
Här kommer en bild på tvättstugefönstret! (Tittar ni noga ser ni mina nysydda gardiner!) C har målat fönstret vitt idag! Och en dörr, så nu är det väldigt fint därinne! Min orchidee-fönster-film måste vara årets köp. Ingen insyn alls! Nu ska bara nya möbler införskaffas!



4 kommentarer:

Cecilia sa...

Ojoj jag som trodde du lagt ner bloggandet, men vad glad jag blev över detta! :-)
Det ser väldigt ljust och fint ut i fönstret. Visa gärna hela tvättisen sen.
Fått dina kläder?
Kram!

Johan och Lisa sa...

Wow.. va fint de blev i fönstert.. Du tänker då alltid på detaljerna du! Kikar in på din blogg lite mellan varven.. glad att du skrivit igen! Muffinsarna står fint på min hylla i köket..Så TACK!
Vi syns snart!
Kram L

Anonym sa...

Ääääntligen tillbaka här..
fint det blev i tvättstugefönstret..får kolla in resten en annan gång:-)
Spännande m sovrumsrenovering..förstår du är glad nu att det äntligen händer..men slår ändå int evåra tapeter o bårdar era? Vi har actionman-bård i vårt sovrum..wao så fint..NOT!
Liggande panel ska vi också få upp ngn gång..kanske om se så där 2-3 år eller ngt sånt..

kram kram

miamamman sa...

Det låter som det är mycket även där, tänk att det blir så varje vår ! Jag längtar till stugan när jag hör vita, hyvlade väggar - det är ett av dom stora plussen med stugan...
Det blir nog ett jättefint sovrum och efter det.. trädgård, uterum, barnens rum igen och sen ett nytt badrum - är det inte så det går runt och runt och runt... Ha det så gott, Mia