fredag 18 september 2009

Hemma-mys

Denna helgen blev en lite oplanerad långhelg! Igår, fredag, blev en hemma-vab-dag för mig med kidsen! Höstblåsorna har spridit sig till syster yster! Hennes satte sig på fötterna, en i munnen och en på handen.....Aj, aj men storasyster är tapper och idag ser det bra ut :-) En mysig dag som man får passa på att njuta av hemma. Vad är en massa jobbhets mot att vara hemma och pyssla om de små russinen?! Mysa i sängen med barnen och ligga och småprata, ta långfrukost, vara ute i trädgården och leka, fika och leka med mormor som tittade in, leka med lera, äta god thai-take-away och lite fredagsmys på det?
På tal om annat så ska det snart bli 2-årskalas här i huset!
Inbjudningskorten till släkten är digiscrappade och postade! Hoppas att Postis har gjort sitt jobb så släkten fått sina inbjudningar!
Så här blev det!



Idag har vi varit på långprommis till Ivetofta för att spana in Lang och Marcus fina hus . PHEW vilket jobb de har att måla detta...MEN vad fint det kommer bli! Vi hann också med att leka på den superfina lekparken på Kyrkängen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Japp den har anlänt och lika fin som vanligt..jag vet en som snart kan tjäna pengar på allt fin hon gör;-)

Annas hjärtan sa...

Hej! Å vilket fint inbjudningskort! Kan inte du maila över attiraljerna? *blink*

Jajjemän, jag vågade mig på att bleka. Thildas gris blev först pastellrosa, sen färgade jag den och tyckte den blev för skarp, så jag blekte den igen ;-)
Philips kanin har gått samma öde till mötes, fast när jag blekte hans sista gången så blev den helt vit, så då fick jag färga den en gång till fast jag la in massor av blå handdukar i maskinen så att den bara skulle ta åt sig lite av färgen. Resultatet blev jättebra för Thildas och en smula prickigt, men inte så det stör, för Philips.

Allt bra med er? Vad stora barnen blivit, fyller han verkligen två år redan??

Vad gissar du att det är för sorts bebis i min mage då? :-)

Kramkram!

Helen sa...

Kul med kalas! Vad fina inbjudningskorten blev:) Ha en bra dag.

Cecilia sa...

Hej!
Hur mår ni där hemma nu då? Hoppas alla blåsar är borta. Jättefint inbjudningskort du gjort:-)
Hoppas vi ses på söndag trots att du haft festligheter för dig på lördan...
KRAMIS!