söndag 6 september 2009

Vår lilla Lily

...har namnsdag idag! Ja, eller Emmy Lily Alicia som lillfian är döpt till!
Och eftersom det har blivit väldigt viktigt med namnsdagar och födelsedagar i Alicias lilla värld (Lillebror har haft namnsdag, pappa, likaså bästisen Clara)Och det är väääldigt länge tills hon fyller fyra (det ska ju bli vinter först...) Så blev det idag namnsdagskalas istället! Vilken lycka!
Så jag och Alicia bakade kladdkaka, som hon själv fick bestämma, och amerikanska muffins. Det blev en trevlig eftermiddag med nära och kära! Med massa presenter och go fika! Tack alla!


Så här glad är man när man fått en ny namnsdagströja med Cupcakes på :-) Snygg va?!

Jag måste passa på att tipsa om en bok som vi lånat om TRE gånger på bibblan (sen gick det inte mer hihi) men som Alicia nu äntligen fått, Ellens ABC! Den är helt underbar!



Och jag blev också väldans glad idag, jag fick nämligen några liter alldeles nyplockade blåbär (färdigrensade.....!!) av svärföräldrarna! LYCKA! Sååå gott att ha i filen, muffinsarna och en och annan paj! Ska genast gå och ta hand om dessa så de får en fin plats i frysen :-)

Ha det gott där ute i Blogglandia, och alla ni andra också!

4 kommentarer:

Jennie sa...

Heej!!
Ja den där boken älskar Tuva också, Ocj Jag! Lageom med ord per uppslag och bra korta ramsor, många bokstavsböcker e mkt mer avancerade. Tuva fick Ellens ett och ända till hundra för lite sedan, o den e om möjligt ännu bättre, för den går lite fortare att läsa så den e precis lagom till godnattsaga :) Här e allt lugnt Kram!

Cecilia sa...

Vad gulligt med namnsdagskalas och söt tunika Alicia har!

Nea sa...

Hej hej!
Det låter väldigt mysigt! :)
Den boken ska jag absolut se om jag kan låna den boken om ni gillar den!

Jag är ganska nyfiken på dina loppisfynd..när får jag se?? ;)

Kram kram

HUSnrNIO sa...

Supersöt namnsdagstjej med en väldigt fin tröja på sig:)