tisdag 27 oktober 2009

Rött ♥

Lite inredningspyssel och inköp har det hunnits med! Jakten på röda fina saker till köket fortsätter!
Prickig rödvit vaxduk är på plats, rött våningskakfat, röd kakburk (viktiga grejer hihi), röd/vita härliga kaffekoppar, röda hjärtglas (fynd från IKEA, missa inte!) och sist men inte minst röda zinkhus att ha ljus i! Tack L.P för tipset!
Barnen är helt tokiga i de där husen....jättemysiga att tända (just nu är det tomten som bor där i...)och när man släcker.. då RYKER det ur skorstenen! Det ni!

Lite glimtar för de som är nyfikna:









Idag har vi haft en härlig eftermiddag! En sån där då allt bara flyter. Man får verkligen njuta av det där lilla ibland! En höstprommis hem från dagis, lek i trädgården, en hääärlig middag där alla åt upp allt utan tjat, lite kakbak, mormor som tittar in på spontanbesök och fika, mys i soffan med massa böcker och fotoalbum, vällingmys och saga och sen 2 goa ungar som somnar på 2 röda. En alldeles, alldeles perfekt tisdageftermiddag! Och just det ja, nu är massa ljus tända och snart är det DH på TV! Ahhhhhh....


7 kommentarer:

Cecilia sa...

Så mysigt du gjort det i köket! Nu ser jag ju bara glimtar men det ser så varmt ut - mysigt! Var kommer zinkhusen ifrån?

Anna sa...

Du har alltid så fiiiint så fint!!
Jättegulligt med allt röd/vitt och fiiin kakburk!
Jag köpte ett set med 3 tilda kakburkar på Panduro Hobby i Malmö för ett par veckor sedan....älskar dem!!!
Ska ta kort och visa dig dem sen!
Jag vart inne i den nya heminredningsbutiken Liv i Sölvesborg efter jobbet idag...dit måste du bege dig!!
Ses imorgon!
Kram Anna

miamamman sa...

Så fint ni har det hos er ! Jag känner att du absolut skulle ta en tur till Lödde och butiken... där vimlar det av rött, rött, rött och hjärtan ! Hur härligt som helst !
Ha det så gott och hälsa alla,
kram Mia

nea i det gula huset sa...

Hej hej!

Så du undrar var jag har hittat mitt fina fina hus?!
Jag var faktiskt inne på Chic Idé i sölvesborg. Hon har haft innan och jag var där och blinkade med dom mest ny mejkade ögonfransar du kan tänka dig. Nä..men nästan. Hon hade ett stående uppe i sin lägenhet som hon kunde tänka sig att sälja. Men den leverantören har slutat tillverka just det huset. Vet att det finns kopior lite varstans.
Var har du hittat dina supersöta röda hus? Markis?

Det ser superfint ut med dom röda detaljerna i köket. Mysigt att ha en fin grund och sen kunna byta ut detaljerna efter säsong! :)

Ha en mysig kväll!
Kram Nea

Annas hjärtan sa...

Hej! Tack för söta ord! Lampskärmen kommer från House of Linnéa, googla på det så hittar du! Kram!

Helen sa...

Finfint, speciellt den sista "röda" bilden *s*. Är de vita muggarna med rött på från Bolagret? Påminner om mina vita/svarta som jag köpt där. Vart har du hittat husen? Ha en trevlig helg.

Helen sa...

Men så konstigt, jag skrev ju nyss här men ändå syns det ingenting:S Fint var det iaf med dina röda detaljer. Vart har du köpt zinkhusen? Förstår att de uppskattas:) Såklart att sista bilden skulle va med med tanke på rött:D Ha en trevlig helg.