onsdag 9 december 2009

Tvättstugerenovering del I

Om man inte har så mycket för sig så här strax innan jul så kan man ju helt enkelt komma på den helt galna idéen att totalrenovera tvättstugan??!! Så gör vi! Vi har numera flyttat ut tvättstugan till altanen och idag medan jag och kidsen bakade lussebullar och pepparkakor så började Pappa C att riva inredning och blåsa golv. HA goodbye 80-tal!! Det sista minnet av vårt hus förflutna är nu på väg att förstöras.
Framför oss ligger nu att tömma en 200 liters varmberedare på vatten, flytta ut varmvattenberedare och alla vitvaror (= blir väldigt kalla duschar den närmsta tiden och min mammas tvättmaskin får gå varm....)Men sen kommer det roliga....klinkersgolv! Ny inredning! Mer upphängningsmöjligheter! Mer förvaring! Bättre belysning!


Så här illa är läget just nu.....




.....och drömmen är att komma iaf halvägs hit:



Men mörkgrått klinkergolv istället....


3 kommentarer:

Cecilia sa...

Ojojoj...ni har att göra inser jag. Tycker ni gör rätt i att byta ut tapeten där;-) Det kommer bli jättefint! Vi har oxå grått klinker i tvättstugan.
Mår Benji bra nu efter sin feber? Alice fick sin spruta i söndags och jag fattar inte, men direkt efter kröp hon på som ingenting hade hänt. Gick inte att sitta stilla där inte. Själv hade jag ont i armen en vecka efter.
Ses på lördag. Kl 11?

Anonym sa...

Kommer att bli apsnyggt där sen.
Ses på lördag!

Kram Åsa

Helen sa...

Men vad underbart att renovera tvättstugan. Din inspirationsbild var väldigt fin. Vår tvättstuga är det "rum" som i sämst skick. Både ser hemskt ut och uppfyller långt ifrån mina önskemål om praktiska lösningar. Tyvärr lär det dröjja länge än innan klinkers flyttar in men nångång så... och det vore värt en och annan kall dusch! Lycka till och ah en trevlig fredag.