onsdag 11 mars 2009

Senaste nytt

Tjing!
Här hemma händer det inte mycket på någon inredningsfront alls! Finns viktigare saker helt enkelt att tänka på! Men som vanligt är huvet proppat med alla idéer som man sååå gärna vill fixa!
Jag är helt hanged up på alla stegar som syns överallt i inredningstidingar, det är ju så läckert! Men för vår del hade det varit väldigt opraktiskt med en "vanlig" stege, därför blev jag så glad när jag hittade en stege med små hyllor istället för pinnar! Då kan man ju använda den som hylla istället för handduks/kläd-hängare!
Vårt skötbord är väldigt nära att åka ut känner jag. Jag kan inte byta på Lilleman där längre, han totalvägrar. Sambon lyckas dock fortfarande få honom att ligga någorlunda still......men snart tror hoppas jag att det inte går längre....
DÅ hade jag gärna velat ha denna steghyllan där instället!
Inte helt jättepraktiskt förvaringsmässigt, men med tanke på att inget särskilt djupt kan stå där så hade det nog blivit väldans fint!


Bild lånad från Ellos

Benjamins senaste passion här i livet är att bygga med Duplo! Efter mycket djup koncentration, mycket skrik och lite tårar visar han stolt upp ett egentillverkat torn! Som faktiskt brukar bli väldigt högt! Men han kan bli så arg på sig själv när han inte får dit en bit. Konstigt nog är det bara de små fyrkantiga bitarna som duger....de svåraste. Men envis som han är så ska han fixa det själv förstås. Det låter väldigt roligt när han sitter för sig själv på Isas rum o bygger, det är skrik o fnitter om vartannat. Men han blir duktig snabbt!

Dagens härm-ord från den söta lilla Benji-munnen: ödla, fisk och aj!

Alicia är helt inne på att skriva bokstäver. Särskilt "sin" bokstav A. Men även lite andra bokstäver sätter hon. Sen skriver hon långa haranger med små flitigt nerskrivna bokstäver!


Idag har min pappa klätt mig! Han tyckte att jag behövde lite rymliga kläder så att min söta vällingmage inte syns jämt.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Steghyllan är jättefin. Funderar på om den skulle kunna passa hemma hos mig...:)

miamamman sa...

Ser dina "stegar" och tänker på allt fint vi fått in för sommarsäsongen, ni måste snart ta en runda till Lödde ! Där är så mycket fint, massa vita kalkade grejer i alla möjliga former - gissa om det står och väntar i grovis på att det ska bli "uteväder"! Ni är välkomna när som....

Cecilia sa...

Hihi..varför ska det vara så svårt att matcha lite kläder för karlar? I veckan tog Max på Alice en korallrosa body och ett par mörkröda byxor till det. "Ja jag valde praktiskt före matchning". Jag fick hålla god min...

Söte Benji..det där med tålamodet ja, det känner vi igen. Han är plötsligt så stor nu när alice fötts och verkar vara så framåt :-) Även Alicia förstås!!

Om vi haft ett stooort badrum så hade jag inte alls haft nåt emot att inhandla den hyllan, i vitt då :-) Så fräscht!
Tack för dina ständigt söööta kommentarer om våra tjejer i min blogg. Jag blir så glad ska du veta!!!