tisdag 3 mars 2009

Just nu hos oss

....har en grym trötthet slagit till mot mig. Klubbad. Kan ha att göra med att vi hade en stökig natt, Benji hade feber, och sedan en lång arbetsdag på det. Hem och laga mat och fixa och dona. Jag är bara inte människa om jag inte får sova.
Ska försöka ta igen det ikväll tänkte jag. Imorn blir det till att vabba, ett feberfritt dygn krävs för Benjamin innan det är dax för dagis igen. Vi klarade iaf 2,5 veckor utan vab :-) Alltid nåt!

Förresten har en underbart söt liten Alfred titta ut! Nu blir det fler killar på tjejfikorna i framtiden tror jag ;-)

Pysslat lite i Photoshop har jag åxå, inte helt nöjd men jag har inte tiiiid att sitta så länge med varje bild längre....suck! Men så här blev det:






Till sist får jag tröstdreggla lite över dessa underbara cupcakesen hos Kryddburken....hur gott låter inte "Choklad och Dumle muffins"?


Bild lånad från Kryddburken

Måste bara berätta om en liten härlig Alicia-kommentar!
Alicia hade fått ett spel av sina kusiner där man med 2 pennor ska peka ut lite olika saker på ett bräde. Tex ska man peka på en kossa och ett glas mjölk, för att mjölken kommer från kossan :-) Om man pekar rätt så piper det till. Väldigt skoj och pedagogiskt! I varje fall så sitter pappa och Alicia och ska börja spela detta. Pappa berättar hur det fungerar och tar exemplet med kossan och mjölken. När det sedan är dax att börja spela så frågar pappa: "Var kommer nu mjölken ifrån?"
Blixtersnabbt svarar Alicia:
"Maxi" ♥


1 kommentar:

Cecilia sa...

Ahh söta Alicia, såklart mjölken kommer från Maxi :-) De är så roliga. Det bästa för mig, som Clara säger ofta nu, är "Jag kan inte leva det utan dig" och sen pussar hon sönder mig :-)

Oftast får de små feber såhär i början av sin förskoleperiod. Det är jobbigt och trist, men vad ska man göra. Kolla upp om alla barnen har varsin handduk eller det finns pappershanddukar. Sånt gör mycket i dessa tider. Tydligen så har vissa avd bara en handduk, jag trodde inte det var möjligt, men det måste jag ta tag i nu :-(

Hur mår lille Alfred?
Hoppas Benji kryar på sig snabbt!
Kramis