måndag 13 april 2009

Bra böcker!


Jag har precis läst ut "När livet stannar" efter att sträckläst boken...Den handlar om Malin som miste sin man och 2 barn i Tsunamin. Hon berättar vad som verkligen hände den där morgonen i Thailand och hur orkar man leva vidare utan de man älskar mest? Hur har man kraft att finnas till för sonen som överlevde? Bottenlös sorg och ofattbar kraft om hur man trots allt ser framåt.

"Flyga drake" började jag läsa för att jag så gärna ville läsa "Tusen strålande solar". Någonstans har jag läst att man bör läsa den ordningen :-)
I varje fall är "Flyga Drake" en fantastisk berättelse om hur det är att växa upp i Afghanistan. Man får följa Amir och Hassan som växer upp som bästa vänner i ett vackert Afghanistan. Författaren har beskrivit landet på ett underbart sätt, långt ifrån de bilderna vi får se idag av ett nästan ödelagt land.
Boken handlar om vänskap, svek och lojalitet. Skakande, sorglig men också underbar.


4 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag undrar när dagen kommer då jag oxå kan slappna av med en bok. Jag tycker när Alice sover så har man 100 andra saker att göra o så vill jag gärna mysa med Clara...men jag ska inte klaga. Jag är ingen bokmal men tycker det är avkopplande nån gång då o då. De första boken vet jag inte om jag klarat av att läsa. jag relaterar alltid till min egen familj när jag läser om sånt. Då blir allt så hemskt!
Välkomna till oss på torsdag efter dagis! ÄNTLIGEN!!!

Anonym sa...

Vad kul med lite boktips! Måste jag genast läsa..

nea i det gula huset sa...

Se där ja! Fler böcker jag förmodligen kommer gilla eftersom du och jag har ganska lika smak! :)

Kram Nea

Maja sa...

bra med lite boktips!
Flyga drake coh tusen strålande solar har jag läst, älskar de böckerna, men den andra måste jag läsa!