söndag 26 april 2009

Full helg

Vår helg har varit riktigt fullspäckad. Pappa C skickade vi iväg till Smålands djupaste skogar för fiske. Senaste rapporten efter 2 dagars fiskande är en gädda på 1 kg...Kom inte hem med den, tack!
Vi andra inledde helgen med en härlig fredagskväll på mina föräldrars altan. Med fika och barn som har fullt med spring i benen, så finns det inget härligare än att sitta där och dricka kaffe och babbla! Eller ja, Lilleman behöver ju punktmarkering, men det är morfar duktig på ;-) Helt plötsligt kom barnens morbror J också, så var nästan alla samlade! Sånt gillar jag :-)
På lördagsmorronen vaknade vi med fullt solsken! Med nyvakna barn samlade i sängen och en hel helg framför sig, då finns det inget bättre!
Förmiddagen var det lek och bus hos Lisa och barnen (vi övergivna fiskarfruar får hålla ihop!) Och vi fick träffa en pytteliten, supersöt William! Helt ny! (Det är så många bebisar runt oss just nu! I LÖÖÖV!! )
Storebror Alexander med mamma hade vi inte sett på länge, så det var ju lite extra kul! Studsmatta, fikastund, rutschbana, gunga, cyklar, vattenkannor, kaffe, solstolar....behöver jag säga mer?!
Och på kvällen blev det grillning! Däremellan hade vi hunnit köra och hälsa på farmor och 3 kusiner Boström.
En helt perfekt grillkväll fick vi, Lisa jag och alla våra barn :-) Sol, sol och sol! Grillöl (hi hi) och god mat!
Barnen öste järnet och mammorna babblade :-) Det kändes som en sommarkväll när jag och barnen sent på kvällen vagnade hemåt! Åhhh vad jag längtar till sommaren!

På söndagmorgonen var det prylmarknad och jag passade på att köpa lite billiga böcker, eftersom våra barn är helt bokgalna. Och direkt därifrån åkte vi på 4-årskalas. Vår lilla söta kompis Clara fyller 4 år! Ett riktigt perfekt utekalas blev det! Klänning, fin-skor, sol, värme, Pizzaslices, elbil-körning, gungor, sandlåda, Hello Kitty tårta, kanelbullar, fiskedamm. Alicia var i sjunde himlen :-)





Ok då, lite pyssel och inredning hann jag med :-)






3 kommentarer:

HUSnrNIO sa...

Härlig hoppbild och söt kalastjej:D Fint hjärta du gjort. Ha en bra dag.

Nea sa...

Det låter onekligen som att du har haft en riktigt härlig helg! :)

Visst får man sommarkänslor...längtar oxå!

Kram Nea

Cecilia sa...

Jag blev nästan andfådd när jag läste allt detta underbara!!!
Vet inte vart jag ska börja...men så kul att få träffa William. Hon pratade lite om William på BB om det blev en pojke. Lite avis är jag där...

Men hur hann du pyssla? Du får verkligen tiden att räcka till:-)

Missade prylmarknaden..:-(