lördag 29 augusti 2009

Loppis & ♥

Idag har jag varit på loppis! Årets första för min del, jag har inte haft tillfälle att gå på alla de jag brukar.... Men idag så! Blev lite små fynd som kommer bli bra så småningom! De ska bara bli lite vita först :-)

För att helt byta ämne så är det nu Lillemans tur att samla mamma-poäng....Denna goa pojke fick mitt mammahjärta att dunka väldigt varmt igår! Vid middagen så helt plötsligt lutar han sig mot mig och ska krama och pussa mig och säger då helt plötsligt.....Mamma... ässka! ♥ Absolut ingen tvekan över vad det betyder! Och efter det så är han väldigt generös med sitt kramande och "Ässka". Vi älskar dig också! Det roliga är att Benjamin inte längre nöjer sig med att härma våra ord, han sätter de i egna sammanhang och pratar verkligen med oss!
Det känns som om det är en väldigt intensiv utvecklingsperiod för Benjamin just nu. Språket exploderar, han är lugnare och - tro det eller ej - han lyssnar och t.om ibland LYDER! Det går att prata med honom på ett annat sätt och han svarar. Och aptiten är inte av denna värld just nu, eller kan det vara mammas mat?!, det äts i klass med Pappa C.
En väldigt finurlig lite kille som hela tiden vill leka och hitta på saker med sin storasyster, jag vet inte hur många gånger detta ekar i vårt hus: ISA, KOM! ISA, KOM!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Sååå gott höra!
Ja han har verkligen blivit stor grabben...ska bli kul o ses i em:-)

Cecilia sa...

Men han är ju bara för go! Ordet älska är underbart att höra. Kul att han äter som en häst! Clara äter som en halv häst nuförtiden och du vet nog hur mycket det glädjer mig!
Ska bli kul att se loppisfynden sen.
KRAMIS

HUSnrNIO sa...

Underbara ord!