söndag 14 december 2008

Det blir inte alltid som man vill

Idag fyller världens bästa Alicia 3 år! Och idag skulle det DÄR kalaset äga rum, kalaset där alla kompisarna skulle komma. När fina kalasklänningen skulle få användas. Kalaset som lilla Isa pratat om väldigt länge. Som vi bakat och fixat till i flera dagar. Alicia hade beställt kladdkakemuffins och Dumlekakor och negerbollar och glasstårta. Och bakat har hon gjort! MEN vad händer då på lilla tjejens tredje födelsedag? Jo hon vaknar upp och är sjuk. Stackars, stackars min lilla tjej. Jag önskar jag kunde få allt det sjuka, bara hon fick vara frisk och fira sin födelsedag. Som hon längtat.
Så orättvist livet kan vara ibland.
Istället för en härlig dag som vi planerat så noga så blev det vila, långtråkigt och TV.....lite födelsedagspyssel hann vi åxå med.
Fyyy vad lessen jag är i mitt mamma-hjärta...att se henne sjuk och att hon missade SIN dag.

Nu hoppas jag att hon sover så gott i natt så tar vi nya tag imorron!


En liten tilltufsad Alicia med myskläder istället för kalasklänning! Men lika glad ändå, just då ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars goa lilla Alicia, kan det bli värre än att bli sjuk på sin födelsedag? Inte för henne just nu iallafall...
ja vid såna tillfällen önskar man att man kunde göra allt bra igen...
Skönt det inte var ngt längvarigt iallafall OCH att ni hittar ny dag att kalasa på:-)
Kramkram
OCH en extra stor kram till Alicia!

Cecilia sa...

Usch det är nästan så man fäller en tår! Det är så viktigt för dem att allt blir som planerat, speciellt då man fyller 3 år.
Hur mår hon idag?
Jag har fått hem MASSA kläder i stl 90-116 om du vill kika. Kanske Gullans mamma oxå vill kika? Men jag vågar inte köra hem till er och lämna ens i dörren...så om du är intresserad så får du höra av dig när Alicia är frisk :-)