torsdag 11 december 2008

Julfest & annat

De senaste dagarna har rusat förbi i rasande tempo här hos oss!
Igårkväll var vi några mammor som passade på att julpyssla utan våra underbara barn! Två härliga fröknar på Öppna förskolan drog ihop en pysselkväll där vi fick göra egna smycken och det bästa av allt....göra egna julkort! De hade köpt in mängder av material så det var nära på julafton att få bläddra och känna och pyssla med allt!
Eftersom våra julkort är klara redan så fick det bli lite inflyttningskort och födelsedagskort för min del :-) Dumt att visa det i förväg här va?!

Idag har vi varit på julfest och avslutning på Kyrkis! En helt perfekt liten julfest!
Det var luciatåg, underbar sång, sagoläsning, fika, dans runt granen, lek o bus och till på köpet dök självaste Tomten upp! Med gottepåse :-) Och han fick en stor kram!


En liten tärna, som är väldigt svårfångad på bild :-)


Är inte denna pepparkaksgubbe väldigt lik pappa sin i samma ålder? Nån som var med på pappas tid som kan intyga?! ;-)

Både jag och Alicia bara satt och gapade i kväll när vi surfade runt på roliga saker och hamnade på Aftonbladet, där på löpsedeln satt vår Lilleman!
Vi hade nog glömt den där roliga filmen på honom, men många andra (mer än 9500 st) har Benjamin tydligen roat :-) Kul att man kan göra andra glada! Här finns klippet, passa på att få dig ett skratt ;-)

7 kommentarer:

miamamman sa...

Innan jag sett din text om att Benji är lik bror min som liten så slog det mig direkt när jag såg honom - gud vad han är lik pappis ! Precis samma min som han har/hade (hade dock alltid chokladpudding runt munnen så det är svårt att se leendet - skojar bara bror min).Vad fina dom var på bilderna. Vi ska på nästa julfest i morron, då är det Tea som ska lussa med sin klass i skolan. Det är ju så underbart att se dom stå där .... Ha det gott, kramisar på er !

miamamman sa...

Inflyttningskort förresten, har jag missat något ? Vi var ju hos er i lördags, ni kan inte redan ha hunnit flytta - du skrev i och för sig att det hade varit fullt upp !!! Förklaring krävs....

nea i det gula huset sa...

Hej hej!

Nu undrar ju även jag...inflyttningskort??

Vad söta dina ungar är!
Vi var på luciatåg igår på dagis och Mathilda grät och skek från det vi gick hemifrån och långt efter vi kom hem igen! Succé alltså!

Kan förstå din reaktion när du ser Benjamins söta nuna på aftonbladet. Hade oxå tappat hakan!

Ha en bra fredag!
Kram Nea

MammasRussin sa...

Ok här kommer ett förtydligande :-) Om någon har flyttat och man hälsar på så vill man ju ha med sig en liten inflyttningspresent och ett kort. Ett inflyttningskort! Heter det inte så??!! Vi ska alltså INTE flytta!
Hoppas ni har fått mindre att fundera på ha ha :-D

Anonym sa...

Hahaha fattade jag direkt ju, hihi
Där fick du ngt o fundera på Big sis! ;-P

Skämt o sidor, visst ser man att gossen är lik sin pappa fast MYCKET sötare;-) (det får du ta brossan..)
Alicia var superfin som lucia o Benji som pepparkaksgubbe(passade perfekt).

Haha vad kul att så mga skrattat åt Benji..men han vaaar ju verkligen superskojig

Cecilia sa...

Jag var ju då inte med på Christians tid, men nog måtte Benji va en kopia?!!! De är väldigt lika och Alicia är o Benji är mycket syskonlika :-)

Claras avdelning hade inget luciatåg..men julpyssel iallafall.
Trevlig helg o ses imorgon!

Annas hjärtan sa...

Hej! Vad kul att upptäcka lilla Benji på löpet, jag kollade förstås in videon, vilken charmis! Och vad synd om storasyster som blev sjuk på sin egen födelsedag, snacka om otur! Kram på er alla!