lördag 3 januari 2009

Kiss o bajs och nyshoppat :-)

Vi har saknat en garderob i vårt hus i över tre år, men nu har det blivit shoppat, äntligen! Nu kan var och en ha sina kläder i sitt eget rum. Skönt! Kan ju säga att det tog lång tid att hitta garderoben med stort G....jag är ju ganska kräsen....Men nu så! Rymlig, vit och med lådor!


Bild lånad från Ilva

Måste bara visa en helt underbar barnbok som Alicia fick av morbror o sambo i julklapp! Den heter Det var det fräckaste!


Bild lånad från Adlibris

Har man kiss o bajs-humor som jag så bara äääälskar man att läsa denna som gonattsaga! För bajs ÄR roligt! Den handlar om en liten mullvad som sticker upp huvudet ur sin håla och får då något på huvudet....något avlångt och brunt... EN BAJSKORV! Nu vill ju mullvaden veta vem som gjort detta såklart! Den här upprepningssagan med fyndigt slut har både en rolig text och fantastiska bilder. Dessutom får du lära dig hur duvans, kossans, harens, getens, grisens och hästens bajs ser ut. Och det är ju nyttig information, eller hur ;-)
Denna bok får fem dyngbollar av fem möjliga av mig!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag glömde helt bort att kolla hur garderoben blev som färdigmonterad :-( Men nu fick jag iofs se den här. Den blir jättebra till Alicia. Där kan hon ha mycket kläder.
Var ni i stan o shoppade idag?
Vi tyckte det var för kallt att åka in såjag o Clara har bara myst idag, medan Max har satt upp alla lister samt fönsterbräda.
Den boken du tipsade om är så ROLIG!!! Har den på jobbet.
Blev det nån myskväll för er ikväll? HOPPAS!!

Helen sa...

Vi har också den boken :D