tisdag 6 januari 2009

Hemmafixat

Nu börjar verkligheten hinna ifatt och nedräkningen har börjat. Lilleman börjar bli stor, snart hela 16 månader, och föräldraledigheten är snart slut. Det är mycket ångest för mamma detta....Slut på lata dagar med lek i lekparken, promenader, fika och bus hos föräldralediga kompisar, slut på Öppna förskolan, slut på Kyrkis. Nu snart är det jobb och dagis som gäller här hemma hos oss. På ett sätt ska det väl bli skönt att få lite rutiner och lära känna vårt nya liv. Det är ju såhär vi ska ha det i många år nu.
Det är i detta stadiet som jag hade tänkt att vara klar med alla mina små hemmaprojekt som skulle blivit fixade under min föräldraledighet. Har gått sådär med det. Men nu minsann så här i sista minuten så har det blivit fart på Russinet ;-) Hyllor har blivit målade och uppsatta, både i vårt rum (har äntligen fått mig en liten pysselhörna) och i Benjamins rum. Sambon var ovanligt pigg på att borra hyllor idag, undra om det hade att göra med en ny borr som måste invigas ;-)
Flera kassar barnkläder som blivit för små har blivit utrensade. (Hur fort ska mini-russinen växa egentligen?!) Fotoalbum ska bli ordentligt fixade o scrappade och tusen olika skåp behöver bli rensade o sorterade.
Och detta är bara början :-D

Lite glimtar från Benjis rum.....Nymålade hyllor i mycket barnanpassad höjd :-) Långt upp på väggen där inte klåfingriga barn har en chans! Det finns ju en del saker som man inte behöver förstöra på en gång.....
Här finns flera bilder från Benjamins rum.



För längesen köpte jag lite bokstäver som blivit liggande, nu är de färdigmålade och på plats!



Och här hänger en jättesöt liten dagisväska och väntar......


Dagens Benji-framsteg: Kan nästan säga mormor, blir mmm mmm i två stavelser med stängda läppar :-D Sen är han en fena på att hitta olika hjärtan (that´s my boy) i huset och säga taa ta. Hans stora sorg är att tomtarna är utstädade....Hur ska vi klara oss hela året utan våra tomtar som Benji älskar att se på?? Och Alicias Kyrkis-tomte som hängde i ett snöre vid köksgardinen och som Benji äääälskade att blåsa på...Då rörde ju tomten sig!
Livet är tufft :-D

7 kommentarer:

Cecilia sa...

Vad snyggt ni ordnat och piffat i Benjis rum. Tänk...allt du nu missar får jag äntligen ta del av igen. Det känns PERFEKT!

Du vet att du måste skriva ner den limegröna färgen till mig sen OM vi nu får en pojke. Jag ÄLSKAR den!! Den är så lagom mild.

Anonym sa...

Och jag säger att jag längtar tills du börjar jobba för då får jag träffa lilleman JÄÄÄTTTE ofta
;-P
du vet ju hur man fixar fler mammaledigheter om du skulle sakna det eller hur vännen!?!..hihi
Tycker 3 är ett bra antal..

Cecilia sa...

Hihihi..jag skrattar lite åt ovan! "Jag vill gärna va gravid igen, men inte ha fler barn" va de någon som sa...:-)

Anonym sa...

och jag säger tvärt om, gärna fler barn men INTE gravid, hihi!
SÅ jag har ordnat det så bra så att shettisarna får stå för "graviditeten" o jag kan njuta av bebisarna sen, smart va???

MammasRussin sa...

Ha ha vad roliga ni är :-D

Anonym sa...

Ja visst är vi;-P

självklart menar jag att jag längtar efter Alicia med såklart;-)

Helen sa...

Vad fint han har det på sitt rum. Känner igen det där med att fixa massor i sista sekund. Kommer säkert att göra detsamma inför min mammaledighets slut... Vart har du köpt bilkroken som ursöta väskan hänger på?