fredag 6 februari 2009

Inskolning och fina saker

Denna veckan har vi börjat inskolningen på dagis! Jag tror minsann vi har hamnat på det bästa dagiset! En liten mysig avdelning med härliga barn och fröknar! Och en älskad faster ♥
Lilleman klarade 2 dagar sen hann febern ikapp honom men Alicia har fixat hela veckan! Jag tycker influensan härjar vilt omkring oss så det är ju bara en tidsfråga innan vi åker dit. Nämnde jag att pappa C legat däckad i detta hela veckan? Har nog aldrig sett min käre sambo så dålig.....helt borta i feber och värk i kroppen. Stackars! Men nu är det bättre!
Det är så jobbigt att vara dålig och minsann är det jobbigt att vara den som är frisk åxå?! Jo, faktiskt är det ganska tungt att dra hela lasset hela dygnet själv.
Sån tur att jag fick mig en shoppingeftermiddag inne i stan med min mamma! Att bara strosa runt och titta på allt fint, shoppa en del, slå sig ner o äta i lugn o ro, shoppa lite till, prova kläder i lugn och ro, få lite nya inredningsidéer och bara ta det lugnt! Det är lyx det! Mamma-batterierna är laddade!

Sååå när jag nu är i shoppingtagen så har jag fönstershoppat vidare där ute i sajberrymden:-) Får jag aldrig nog lixom?! Men jag blir så glad av fina saker och det som inte går att köpa kan man önska, eller visa andra :-)
Om det är någon som vill göra mig glad (!) så finns det en lista här på helt (o)nödvändiga saker som behövs i det Russinska hemmet :-D



En klockradio med projektor som man kan rikta på väggen eller taket. Behövs nu när man ska börja jobba.... Denna ska placeras i andra sidan rummet, alltså inte vid sängarna :-) Visste ni att klockradion strålar nästan mest i hela hemmet? (Som om man inte blir nog strålad av allt annat?!) Och den ligger man hela nätterna och har en halvmeter från huvudet? Våra är skrotade för längesen! Men denna kan jag gå med på att köpa....den kommer ju stå andra sidan rummet....Bild från Pixmania

Rosaprickigt tyg som ska bli gardiner i Alicias rum....sådär 2 meter hade blivit perfekt! Bild från Stoff o Stil

Snygg diskmedelspump! Bild från CultDesign

Nya sänglampor från IKEA. Den längst till vänster. 2 st. Bild från IKEA

Ett vitt zinkhus vill jag ha! Superfint sken med värmeljus i! Mellanstorleken blir bra. Bild från Countrybymail

Receptbokshållare! Åhhh vad jag vill ha detta! Så fint och så praktiskt!
Bild från Alvas Hus

Det var allt för mig! KRAMIS

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Influensatider - JAA! Det börjades ana vinterkräksjukan på jobbet oxå men som tur var så stack jag ifrån det - JIPPI:-)
Max har oxå varit såå daulig ska du tro! OJ OJ. Så eländig den stackars karlen har varit med 39 graders feber. Det hade jag oxå i höstas, men då var Max i Indien och vad fick jag göra då? Jo det var bara att masa sig upp och köra Clara till förskolan. Nåja.

Det är så UNDERBART med en shoppingdag för sin själv med sin mamma eller vänner. Man måste ladda sina batterier. För mig är det superviktigt. Och det blir nog inte lättare sen direkt, det är jag medveten om men man måste ju försöka iaf att hitta sånna gulgstunder :-)

Anonym sa...

Vad fina saker du hittat! Alltid roligt o fönstershoppa(o billigt!).

Skönt du fick ladda batterierna i fredags..det behövs ALLTID emellanåt!

Ses på fortsatt inskolning efter helgen... :-D
Kramkram från faster

nea i det gula huset sa...

Att ni inte kunde få slippa bli sjuka nu..! Så tråkigt!

Det blev ett verkligt snabbt hej när vi sågs på Åhlens. Vi hade bråttom till vår sminkning på MakeUpStore. Skulle bara snabbt in och byta en klocka som inte fungerade! Men visst finns det mkt fint där inne!

Ett plåthus i vitt skulle jag oxå vilja ha..dom är verkligen fina!
Appropå strålning..jag har läst ngnstans att man inte ska ha sänglampor ovanför huvudet heller för dom strålar oxå massor! Eller ngt sånt! Man skulle iaf inte ha lampor där!

Nu måste jag jobba lite! :(
Kram kram