lördag 21 februari 2009

I´m back :-)

Det var ett tag sen det bloggades här! Tänk vad en vecka kan gå fort! Jobb och dagis tar ju lätt överhand och sen ska ju allt annat åxå funka. Så ja bloggandet har hamnat ännu längre ner på "to-do listan" helt enkelt!

Men vad härligt med lördag! När man är föräldraledig glömmer man lätt bort hur skönt det är med en hel ledig dag, alla dagar kan ju bli lediga om man vill när man är föräldraledig :-D
Idag var vi ute och lekte lite i snön, Alicia ville så gärna göra en snögubbe. Det snöade ju lite men inte så värst mycket. Så mamma och Alicia kämpade med den lilla snön som fanns med att få ihop en liten snögubbe hihi blev sådär, men Alicia var nöjd! Ja och Benji var förstår åxå själaglad, snö är ju kul! Jag tror bara att vi bråkade tre gånger idag om att Benjis vantar ska vara PÅ. Vad är det med barn och vantar?



Det har hänt en hel del med Benjamin senaste tiden! Han lär sig så mycket varje dag! Man nästan ser allt han snappar upp. Han studerar så noga vad och hur vi gör....för att sen härma såklart! Stora idolen att härma är Alicia förstås!

Lilleman ääälskar att sjunga och dansa! Ofta drar han igång Skrållan dockan (som sjunger) för att sen ställa sig och dansa runt runt och stampa med foten. "Imse vimse spindel" är favoritsången, där kan han minsann klättra upp får trå´n och torka bort regnet ;-)
Ord lär han sig nya varje dag, han är så duktig på att härma orden vi säger.
Vem var det som snodde min lille bebis?! Pliiis return him rajt away.

Ja och vår lilla Sockertopp Alicia är såklart också en liten charmknutta. Mellan alla trots-utbrott får man så ofta goa kramar och "Jag älskar dig, mamma" så man blir helt matt. Aldrig har man känt sig så älskad :-) Hon har väldigt stor fantasi denna lilla tjej, lyssnar man noga kan man få en helt otrolig historia berättad för sig. Fortfarande vägrar hon dock ha byxor på sig. Det ska vara klänning och strumpbyxor, alltid, om fröken själv får bestämma. Men jag ger mig inte! Man måste faktiskt ha byxor ibland! Större problem kan man ju ha ;-)








4 kommentarer:

Cecilia sa...

Haha..sockertoppen och SOCKERBULLE! Så sött :-)

Ja jag vet inte heller varför barn ska trilskas med vantar, men det är ju klart mycket omständigare med vantarna PÅ! Men deras händer blir ju iskalla. Man får hota med att gå in..

Jag förstår att bloggandet trillar ner en bit på listan numera, ganska självklart. Hoppas du känner att du hinner med ändå. Men nu har du ju inte jobbat länge.

Vi ses i em!

Anonym sa...

Kikar in och önskar en trevlig söndagkväll. Härliga bilder på de små:)

Annas hjärtan sa...

Hej!

Hur känns det nu när du börjat jobba?
Jag blir helt förskräckt över vad tiden går fort, igår var det ett år sen vi kom hem från BB, och jag minns det som igår! Puh!
Har du hittat nåt skoj till de små liven på sistone då? Jag är lite sugen på den där Me&I klänningen med prinsesstårtor och den med pussgrodor, men jag vet inte, T har väldigt mycket åsikter om kläder just nu och vill helst bara ha prinsessklänningar (och hon känner nog inte kopplingarna till grodor och tårtor riktigt än)
Kram på dig!

Anonym sa...

Vilken fin blogg, behaglig. Och en massa underbara bilder på dina små barn. Gillar sidan skarpt. Vad roligt att bygga snöbubbar, den blev ju riktigt fin fast det bara fans lite snö.
När barnen säger att dom älskar en så går det direkt in hjärtat på en.
Ha en trevlig kväll