söndag 15 februari 2009

Nya tider och en fin Benji

Då är det slut på föräldraledigheten för min del! Slut på lata dagar där man tar allt som det kommer, slut på bus och fika hos kompisarna, slut på Öppna Förskolan, Kyrkis, härliga spontanfikor med mormor.....En helt ny fas i livet väntar från och med imorgon med andra ord!
En liiiiiten omställning blir det ju. De senaste 3,5 åren har jag jobbat i 6 månader (hann byta jobb och jobba där i 6 månader innan Benji tittade ut!) och varit föräldraledig i 3 år! Ha ha så en aningens ringrostig är man ju! Men det ska bli spännande att få slängas in i IT-världen igen och allt vad det innebär, det har ju hänt en hel del!

Eftersom jag gärna vill ha med bilder i mina blogg-inlägg så slänger jag in helgens Digitala Scrap! En liten älsklingsbild på Benjamin! [Har testat en ny teknik i Photoshop som heter Pop-up, dvs bilden poppar ut från ramen!]




6 kommentarer:

Jennie sa...

Jeej!! Oooh vilken vacker bild tusigt Martina! aa, då var d dags, jag säger Lycka till då!! Kram :)

Cecilia sa...

Usch!! Men du kommer in i jobbvärlden snabbt. Men man får lite ångest. Jag fick det mest på att behöva lämna Clara och passa andras snoriga bortskämda barn. Jo så tänkte jag. Man hade det sååå mycket bättre hemma tillsammans. Men det kommer ju en tid för alla då man måste jobba igen.

Vilken cool teknik! Det blev väldigt levande när bilden poppar ut från ramen, det gillade jag minsann!
Kram!

Anonym sa...

Så härligt foto! och fint sammansatt. Kanske har frågat dig förut men vart hittar man tillgång till att göra all fint du gör med datorn och bilder? Ha det bra.

Anonym sa...

WAO vilket foto! Jag vill med kunna blinkblink..

Ja jag har ju turen o ta hand om andras världsgoa ungar jag och slipper snoriga bortskämda ungar;-)Ibland har man tur..hihi!
I morgon är det dags igen efter en dag ledig...
kramkram

Anonym sa...

Tack:) Då ska jag testa lite nästa gång jag har lite tid öevr vid datorn. Ha det bra.

Cecilia sa...

Tack för kommentaren i bloggen! Japp vi målade hela motivet minst 3 ggr och det tog på tålamodet. Men vi är så nöjda!
Inga känningar ännu, men visst spänner och ilar det emellanåt. Ingen bebis förrän efter alla kalasen, så är det ;-)
Måste höra på sönd om hur du har det på jobbet!!