tisdag 5 maj 2009

Vår vecka

De senaste dagarna har vi hittat på lite av varje. En Valborg har det varit och den tillbringade vi med barnens kusiner + farmor och farfar nere i Tosteberga. Vi gick med fackla genom den lilla byn fram till majbrasan där det tändes på! Alltid lika mäktigt! Och spännande om man är 3 och ett halvt år och 1 och ett halvt år!





Hela långa helgen har vi haft varmt och underbart väder! Vårt senaste projekt har varit trädgården där vi försöker få till en liten mysig plats för barnen att vara på. Lekstuga, sandlåda och rutschkana fanns sen innan och nu har det blivit gungor också. Vi må vara de sista småbarnsföräldrarna i hela landet som kommer på att köpa gungställning, men nöjda är vi och barnen! Så härligt att gunga!






Terassen har blivit rejält röjd och nya möbler har inhandlats, och vi passade på att ta en grillinvigning där också med nästkusiner.



Nu i veckan återstår att för pappa C att fixa ett staket på de luckor vi har mellan hus och garage samt hus och häck. Benjamins favvosyssla just nu är att rymma ut genom någon av våra ytterdörrar. Och när vi väl är ute så är favvosysslan att rymma till lekparken. Mamma är duktigt trött på att punktmarkera så nu är det staket som gäller!

Och lite Hemma-hos-oss bilder till sist!





2 kommentarer:

Cecilia sa...

Låter som ni haft en riktigt skön helg med mycket sol och fixande :-) Vad blev det för utemöbler?
Jag gillar Benjis vagn, så himla snygg färg!
Mycket fin hylla du gjort. Coolt att lägga V:et på sidan istället.
Och vi är nog de sista småbarnsföräldrarna som INTE har gungställning. Vi undrar var vi isåfall ska ha den...satsar hellre på en lekstuga till Clara. Men den ska byggas eller köpas...:-(

Klart vi tar en cykeltur snart. Säg bara till när ni kan. Vi kan ju träffas en em efter dagis?!

Annas hjärtan sa...

Hej min vän! Jag undrar om inte våra söner har likadana filtar också????? Haha. Min har jag köpt på dollarstore, innan han ens fanns, för jag visste att om jag fick en pojk nån gång så ville jag att han skulle ha just en sån!
Lika smak har vi som bekant, och bikinin du frågade om kommer från ellos. Otippat va?
Ha en bra kväll, kram från mig!