lördag 9 maj 2009

Dagens Alicia

Idag när jag stod och sorterade tvätt så satt Alicia, 3,5 år, jämte i gungstolen och gungade. Efter lite småprat började Alicia prata om gungstolen.
- Mamma, när jag låg i din mage så gungade du i gungstolen?
Nu var det ju så att jag köpte gungstolen när lillebror låg i magen försökte jag förklara.
I varje fall så trodde ju jag att vi pratat klart om det, men Lillan ville veta mer :-)
- Men mamma, när jag låg i din mage då fanns inte jag?
- Joooo Alicia du fanns men du låg ju i min mage.
-Men mamma, innan jag fanns i din mage var fanns jag då?
- Men då fanns du ju inte Alicia!
Nu börjar mamma bli lite svettig ha ha....
Efter en lång konstpaus...
- Jo mamma, jag fanns men jag var hos grannen!



5 kommentarer:

Anonym sa...

där klarade du dig allt ja..men det kommer det kommer...jag LOVAR!!! hihi

Annas hjärtan sa...

Haha, T är också väldigt fascinerad av var hon fanns när hon inte fanns så att säga. Här hemma säger vi att hon var en stjärna på himlen och det är hon rätt nöjd med. "Innan jag var i mammas mage var jag en stjärna på himlen" berättar hon nöjt för nära och kära. Häromdagen kom dock frågan "Men mamma....hur kom jag IN i din mage???" Jag har läst att man inte ska göra nån grej av det, så jag sa lite förstrött bara "genom smulan" och då tittade hon förskräckt och menade att då blev hon ju kissig! Hihi! Kram!

Cecilia sa...

HAHAHA, ojoj detta förgyllde min trötta dag!!! Hon är bara för söt, helt enkelt!

HUSnrNIO sa...

Hi hi. Härliga tankebanor.

Anonym sa...

Hihi, det är för härligt!!! Det är sådana guldkorn som förgyller vardagen!! Kram o ha en bra helg!!

// Finna