onsdag 22 oktober 2008

Måleri o pyssel

Någon gång när jag har några tusenlappar över som jag bara känner för att spendera på lite heminredning (typ när lillans rum är renoverat, vårt sovrum, tvättstugan...ja ungefär då) DÅ ska jag genast köpa mig två stycken ljusstakar från Westergaard & Kovacs. Två stycken vita fina hjärtljusstakar.


Bild lånad från Smultron på strå

Tills dess att jag är där, så gjorde jag en budgetvariant :-) För någon hundring istället. Inte på långa vägar lika fint, men det passar mig bra så länge!
En röd jul-ljusstake blev istället vit och väldigt grann:



.....mycket vit färg och sen....T-A-D-A-A-A-A:



När jag ändå är igång så brukar det bli lite pyssel och plock här och var :-)
Så... idag flyttade det in monster hos Benji! Åtta stycken små rackare. Isa har räknat dem noga :-)




Nu ska jag gå och bättra på mitt limegröna målarprojekt! Vad skönt att måla med annan färg än vit för en gångs skull?!
Ha det bra därute!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det kan väl inte skada med lite färg oxå ibland :)

Cecilia sa...

Du anar inte vad jag älskar den limegröna färgen!!! Måtte vi få en pojk så jag får måla ena väggen L I M E G R Ö N!! Gaah.
Hur mår Isas mage? Så synd att ni inte kunde komma igår, men vi ska ses snart när allt är ok igen.
Jag o Clara hämtade Max vid tåget innan. ÅHHH så glad hon blev. Nu är det bara papps som gäller.

miamamman sa...

Så duktig du är på att "fixa till" gamla saker så att dom blir sådär härligt fräscha, coola och framförallt egna - ingen annan har något liknande - kul !