onsdag 2 juli 2008

Alicia har ordet


Hej allihopa!
Idag har jag haft en toppendag! Vi började med att gå till mommo och moffa. Där skulle mamma mecka lite med deras dator. Hon kan vara så tråkig....så jag passade på att sätta nytt plätta-rekord! Jag ääälskar mommos plättar och idag blev det 14 stycken! Den sista gick lite trögt att få ner :-)
Sen fick jag springa i vattenspridaren, WIIHHHH vad kallt och roligt det var då! Moffa sprang åxå, med KLÄDERNA på! Han är helt tosig och blöt blev han! Det såg ganska kul ut :-) Lillebror var nog väldigt sugen på att krypa efter mig, han satt på gräsmattan o skrek o viftade med armarna! Efter det fikade vi med mommos nybakade hallonmuffins MUMS! Sen var jag så trött så jag somnade som en stock hemma i min säng. Mamma väckte mig alldeles för snabbt, typiskt hon vill att jag ska sova men när jag sen somnar så får jag inte sova klart :-( Hon säger att om jag sover flera timmar på dagen så kommer jag alldeles för sent i säng sen på kvällen....I alla fall så åt vi kalops, det är ju så gott! Efter det så åkte vi på marknad! Jag fick en stor ballong, jag valde en med en nalle på. Sen fick jag åka karusell, jag skrattade jättemycket! Sen åt vi glass med choklad på! Detta måste varit min bästa dag på hela sommaren tror jag. Hittills ialla fall! Sommaren har ju precis börjat!
Lillebror har blivit riktigt stor nu, konstigt innan var han pytteliten och sov mest men nu kryper han efter mig hela tiden. Han älskar att sno mina leksaker, sen håller den rackaren på att få framtänder åxå. Så nu bits han riktigt hårt. Han tycker det är jättekul att brottas med mig, han kryper upp på mig o låtsas att han vill kelas men sen lägger han sig över mig istället! Då skrattar vi båda två jättehögt, för det kittlas och är så kul!
Lillebror har fått flytta in sin säng i sitt egna rum nu, han sover bättre där säger mamma. Jag har faktiskt inte hört honom skrika efter mamma på nätterna efter det, så det är ju jättebra! Annars gillar lilleman mest att vinka och att titta på lampor. Det är ett himla tjat här hemma om var lampan är?
Det var allt jag ville säga!

Kramis från Isa

1 kommentar:

Cecilia sa...

Så himla skoj skrivet! Och vilken sommardag, det måste nog vara bland de bästa, jaa! Hur ser din, mammas o lillemans vecka ut nästa vecka? Och du, hur sjutton fick du plats med 14 plättar???