torsdag 24 juli 2008

Sommar sol och lata dagar

De senaste dagarna har vi varit så nära vatten som möjligt. SÅ varmt och skönt! Äntligen är den här! Sommaren!
Vi har varvat Strandängen med poolen, riktigt härliga lata dagar med kompisar och barn!
Igår intogs Strandängen av mig, Lang och Malin (plus alla 4 kidsen förstås). Sen dök alla kusinerna lite oväntat upp åxå! Lycka för Alicia och Benjamin....

Idag har vi (Lang, Malin, Lisette + kidsen) våldgästat Sanna med familj. De har en JÄTTEfin pool som vi plaskade i. Sol, bad och lite fika. HELT ok :-)
Och det bästa av allt var att när vi kom hem från vårt poolplaskande så hade vi ett färdigkaklat kök! Eller kaklat blev det ju i måndags men nu var det fogat och klart! Det blev super-duper-fint! Bättre än jag vågade hoppas på....
Imorse fick vi ett ryck och körde och bytte vår fog-färg.... Jag såg vårt kakel i nyaste "Allt i hemmet" med vit fog. Det var så himla fint. Så vi bytte vårt ljusbeiga mot vitt. (Ska erkännas att sambon suckade mycket tungt...., men har jag fått för mig nåt så ;-) Och det var minsann hur bra gjort som helst! Bilder kommer snart!



Överst: Två sötnosar som gosar! Gullan och Lang (med censur denna gången *LOL*)
Alicia busar poolen med både hängsler och livrem ha ha (simring o "mukler")



När man ska bada poolen är det väldigt smart att stoppa ner lillebrosan och lillasyrran i en resesäng. Då kan de leka, busa och kela (brottas) där i!



Benjamin hittade Wilmiskusinen på Strandängen! *LYCKA*

1 kommentar:

Cecilia sa...

Vilka söta bilder!
JA nära vatten måste man vara annars coolar man nästan av. Ni verkar haft det hur mysigt och skönt som helst!