lördag 26 juli 2008

Skogen, Helge, hönor och flås :-)

Vi drog till skogs (närmare bestämt Traneboda) och körde och hälsade på Petra och Nils! Om det är varmt här hemma så var det varmare i djupaste Göingeskogarna kan jag säga! På deras lilla mysiga gård finns hästen "Flickan", många hönor och hunden Helge! Jättespännande tyckte Alicia såklart. För er som känner till det så är dessvärre Lilleman rädd för allt som går på 4 ben, så idag körde vi lite terapi på honom. Slutsats: Hästen kunde han titta på utan att skrika, den var riktigt spännande, på håll. Han kunde vara i samma rum som Helge utan gallskrik, bara lång läpp. Hönor har inte 4 ben så de uteslöt vi ur terapin :-D

Eftersom Petra säljer massa skojiga leksaker så har hon massa roliga sådana hemma! Det var ren och skär lycka för mina kids. Det får nog bli lite leksaker från Lek é livet i födelsedagspresenter i höst.

Vi hann också med att bada såklart! Inte långt från gården ligger den jättemysiga badplatsen Breanäs. Jag kan erkänna jag gillar havet bäst, men här får jag nog ge mig. Det var en jättefin badplats och att bada i Immeln var jätteskönt tyckte Alicia!



Nu har jag äntligen fått tummen ur och laddat MP3-spelaren med massa ösig musik! Så efter att ha powerwalkat ett par kvällar var det dax att börja springa! Innebandy-laget, HERE I COME! Till hösten ska jag ha flås igen och då blir jag faaaarlig haha *LOL*
Well iallafall blev det 5 kilometers flåsande och det var gött! Nu är jag snart på banan igen :-)


Bild: Wikimedia

3 kommentarer:

Annas hjärtan sa...

Tjena kompis!

It's me! Måste ju kika in och se hur ni har det! Hinner inte stanna länge dock, måste rusa vidare! Massa kramar från mig

Cecilia sa...

Oj vad du lovar mycket här...:-) Eller det är nog mer jag som är en riktigt soffpotatis. Breanäs låter som en härlig utflykt. Både med alla djuren, badandet och leksakerna som verkar väldigt intressanta...

Anonym sa...

Hej
lät mysigt m lite utflykt t göingeskogen o terapiarbete m lilleman ;-P Han ska ju så småningom våga sitta på Kefir för det är väl det som är målet...
här har vi också haft lata dagar vid playa del tosteberga..Hääärligt! I dag tog jag första doppet också på svensk mark...

Hann m ett bröllop i går och det är ju bara så härligt! Fint var det och rörd blilr man..

På tisdag åker jag ,mamma och ungarna och provar på campinglivet hos Mia i Ystad...ngt för er?

Nej nu ska jag ringa på min betjänt så vi får lite mat i oss...nej så bra var det inte men tänkte oss lite "kioska-mat" i dag..gött när man är sliten o trött efter party sent i går! ;-D
Ha det gött!