onsdag 26 augusti 2009

Allra, allra finaste....

Jag måste berätta vad min lilla söta prinsessa sa till mig för någon vecka sedan! Lilla söta Alicia gjorde mig alldeles varm och tårögd, igen!
Ibland brukar vi prata om min mormor som inte längre finns hos oss. Kan tilläggas att det är Alicia själv som kommit på att hon saknas, jag har aldrig påtalat detta för henne....kanske tycker jag det är för jobbigt att prata om död och himmel....
Men i alla fall så har jag ju fått förklara att min mormor inte längre finns hos oss utan hon finns bland änglarna i himmelen. Detta är såklart väldigt nytt och lite spännande att prata om! '
Så en eftermiddag när jag gungar kidsen så säger lillskruttan till mig såhär:
-Mamma, sätt mycket fart på mig! Jag ska gunga högt! Jag ska gunga ända upp till himlen och hämta ner din mormor till dig!





11 kommentarer:

miamamman sa...

Men gud så härligt, tårarna kom direkt här kan jag säga. Barn är så okomplicerade när det gäller döden och annat jobbigt för oss vuxna. Ibland borde man tänka mer som ett barn, det är nog sundare !

NyaHuset sa...

..Hon är så klok Alica!Håller med miamamman! De är så finurliga! ps..sorry att jag missade fikan ikväll... får blir hos mig nästa träff!!

Cecilia sa...

Även denna gång blir jag helt rörd!!! Det ligger så mycket känslor bakom.
Hoppas vi ses snart igen!
Kram

Anonym sa...

Ja samma här..tårarna rinner:-)

säger ju det att jag har världens bästa jobb! Barn hemma och barn på jobbet kan det bli bättre!!!!

Ja barn hanterar sina känslor på ett mkt bättre och okomplicerat sätt än vad vi vuxna oftast gör..

Vi har mkt o lära från dem;-)

Annas hjärtan sa...

Alicia gullunge! Visst blir man rörd av sina barn, vad de säger och vad de gör. Vad hade man i hjärtat innan de fanns?

Kram!

Annas hjärtan sa...

Ps. Den där söta tunikan har vi också införskaffat :-D Ds

HUSnrNIO sa...

Härliga tankar som är underbara att höra. Ha en trevlig helg.

Mammatilda sa...

Jag blev alldeles tårögd! Hur gammal är Alicia? Min dotter Minna är snart 5 och pratar ofta om "mormormamman i himlen" som hon kallar min mormor. Hoppas alla mormödrar tittar ner från sitt moln och ser sina fina barnbarn!

Cecilia sa...

Hej! Vi ska gå i Bromölla på måndagar kl 17-18. Imorse såg jag i tidn att det är aerobics i edenryd kl 18.30 på måndagar som jag GÄRNA vill gå på, men då hinner inte jag följa med Clara på gympan vilket jag vill!! Men gympan i edenryd var visst för 2-5 år och jag tycker Clara behöver mycket stimulans och det får hon isåfall av dessa äldre barn och i bmölla blir hon äldst. Nu svammlar jag mest känns det som...hur ska ni göra med aktivitet?

nea i det gula huset sa...

Men lilla goa unge! Sötaste kommentaren!
Ibland undrar jag hur mycket våra underbara ungar tänker på saker man pratar om!

Ursäkta om jag var kort i luren igår. Tanten stod och blängde på mig så jag blev alldeles nervös! :/
Kom du iväg och blev det ngt fyndat?

Kram Nea

Jennie sa...

Åååh söööta :)