onsdag 19 augusti 2009

Lite betong-glimtar

Nu är snart alla våra små betongprojekt färdigbrända! Här kommer lite glimtar!



Det blev mer betonglöv, de sprider sig lite överallt i trädgården här hemma :-). Det blev lite andra små spännande saker också som inte är riktigt klara ännu...Fat med spetsmönster, snäckskal....Vi får se vad jag gör med det!

Jessica, det finns ett betonglöv här som gääärna vill flytta till Valje ;-) Kom och hämta! KRAM!

Det blev också alldeles underbara rosor! De är så söta! Jag testade att spraymåla ett alldels vitt, det blev så sött! Och sen blev det små hjärtan förstås!
Vi använde oss av silikonbakformar för att få till detta, smarta vi är va ;-)

Här nedan ligger rosor och hjärtan på jäsning :-)



Ikväll har jag hunnit både spinna och blogga så nu är det päs i soffan! Pricken över i:et hade ju varit att få bläddra i nya IKEA katalogen, men vi må vara de sista i Sverige som får denna....MEN jag är lika glad för det för jag fick Panduro-katalogen idag istället! WIIIH!

7 kommentarer:

miamamman sa...

Gör många och sälj.... om du visste hur folk trånar efter sådant här !!! Skaffa dig ett "varumärke/en logga" så kanske det kan bli något... Dom var urläckra... Kan man få önska sig ett hjärtfat eller lövfat när man ska till att fylla år ?! Hjärtfatet var supervackert, särskilt med den stora "foten" eller ramen runt - kanonfint !

Anonym sa...

Herregud vilken massproduktion! Säger som kära sis! SÄLJ dem t en presentaffär nämner inga namn..hihi!
Önskar också mig i födelsedagspresent Eller så kan jag kanske få beställa redan nu..? ett eller två, ett hjärta m ram runt o ett löv..PLEEEESEEE!! :-)

Jag kan gärna passa barnen en dag när du pysslar med sånt..;-)

Cecilia sa...

Så du fick oxå Panduro:-) Fan, min ligger ute på bordet, måste ta in den NUUU!!!
Så ja.
WOW, ni har verkligen producerat lika mycket som Clara lägger pärlplattor...mycket fiffigt att komma på silikonformar:-)
Säljer du nåt?

MammasRussin sa...

Tjejer vad ni är gulliga....Ja kanske en ny karriär i sikte ;-) Haha, nja vi får se hur det blir med detta. Vi får se när det blir gjutning nästa gång, då ska jag tänka på er :-) Åsa tack för "erbjudandet", att gjuta utan barn underlättar klart mycket hihi

Nea sa...

Hej du!
Ser fin fint ut!
Ska bli kul att se dom andra sakerna oxå för det låter lite som att du fick lite tips från min bok! :)
Vad är det för hjärta som du andvänder som form?

Kram Nea

HUSnrNIO sa...

Vad fina de blev!! Har hjärtan som ligger på "jäsning". Första gången jag provar på det så vi får väl se hur det blir... Ha en trevlig helg.

Annas hjärtan sa...

Men å vad fint!! Jag borde prova betong tror jag...! Nästa sommar har jag planer på att göra handavtryck på alla barnen, men jag gråter väl floder om det skulle gå sönder någon gång i framtiden ;-)

Kram på dig!