fredag 7 augusti 2009

Pyssel pyssel

Fredagkväll! Äntligen! Idag blev det strandliv igen och ett par trötta gullungar sover nu väldigt sött. Det är jobbigt att bada och leka i sanden :-) Här hemma har jag också hunnit leka lite. Äntligen vet jag vad jag kan göra med alla de där fina spetsdukarna som min snälla mormor virkat till mig en gång i tiden. Nämligen spetskorgar! Recycling, me like. Härligt med egengjorda saker, lite snett och vingt hör ju till, eller hur :-) MEN varenda en är unik ;-)










7 kommentarer:

Jennie sa...

D va en bra ide! Jaha, jag sitter här själv, så var e du vännen??!! Oxå trötta strandbarn, dessvärre blev pappan oxå trött av en dag på stranden! Så han har redan lagt sej, men d va härligt att barnen fick bada med pappa, Tuva var orolig att han inte fick bada med sin fot (L) Söta :) På söndag ska väl Tage ha vilat så pass att d blir en resa till barnens gård tillslut, håll tummarna!

Cecilia sa...

Fiffigt och sött! Jättebra när man kan damma av de gamla goda grejorna. Tror jag sett sånna här skålar i nån annans blogg, de känns igen. Var har du satt skålen?

promenader på landet sa...

Vilka söta spetskorgar och vad påhittig och duktig du är! Visst kan man bli trött av en dag på stranden fast man inte tycker man gör så mycket! Vi ska åka en sväng i morgon! Kramar från Maria

HUSnrNIO sa...

Men så söt korgen blev:) Härligt med strandliv. Vi är inne på tredje dagen nu. Finns inget som slår bad i havet:) Ha en trevlig helg.

Anonym sa...

Supersöta skålar..

Ja visst blir man trött av o bada men o så skönt tycker jag o ungarna..

I dag blir det barnkalas o sen tar vi kiaby igen om ni är sugna..Joel o Johan ska först en tur till Mörrum o glo på mopeder..Jippi! ;-)

nea i det gula huset sa...

Hej du!
Superfin skål du visar! Har oxå haft funderingar på att göra sånna. Hittade ett "recept" i en bok jag har. Men jag tror att ditt är enklare!

Är Precis hemkommen från Kiaby. Blev inte så mkt fyndat. Hade ju hela familjen med mig..när jag fyndar får ju knappt jag själv plats! ;)

Kram Nea

Mamma russin sa...

hej hej..:)
vilket tips!!! det tackar jag så mycket för.. här ska ut och köpas lim imorgon.. :)
jättefina skålar ju..

ha en fin kväll, kramar