torsdag 6 augusti 2009

Sommar och drömmar!

Så har den då ääääntligen kommit! Bättre sent än aldrig! S O M M A R E N !
Äntligen har vi fått de där lata dagarna vid stranden med bad, sand, fika, och allt annat som är ett måste för att jag ska få sommarkänsla!

Sambon har börjat jobba och här hemma försöker jag fixa alla små projekt som jag tänkt slutföra innan semestern är slut. Varvat med strand-besök, fika-gäster och alla de där måstena som man inte kan undvika = städ, mat, tvätt, mellisar. Och varje dag känns som den inte räcker till. Huvudet sprängs snart av alla idéer som jag så innerligt gärna skulle vilja få tid till att göra! Väldigt frustrerande faktiskt! Ibland önskar man att man hade valt ett yrke där man kunnat få vara riktigt kreativ, då kanske man hade varit mindre frustrerad på fritiden?!

Och sen har vi ju vår lilla tvättstugerenovering att ta tag i. Och det är inte lite det! Sen i måndags har vi varit utan varmvatten eftersom vår varmvattenberedare bestämde sig efter 28 år :-) att inte fungera längre! Tuuur att mamma och pappa bor ett par hundra meter längre ner i kvarteret och har en uuunderbar dusch att låna! Dit har jag och barnen begett oss varje kväll denna veckan och duschat av oss strandsand och slappat lite. Skönt! Inget ont som inte har något gott med sig!

Men imorgon ska vi alltså få varmvatten igen är det lovat! Men om ett tag åker den där manicken ut igen för att vi ska kakla och fixa och dona det snyggt i vårt "svarta hål". När vi vet hur vi vill ha det. När vi bestämt kakel, inredning och färg. När hantverkarna har tid. Ja, senare i höst helt enkelt!
Till dess kan man drömma sig iväg och sukta i underbara tvättstugor......
Här skulle jag lätt kunna stå en stund extra och vika tvätt, tvättstugan in my dreams helt enkelt:


Bild lånad från HamptonDesign

Till sist har äntligen en liten väggskylt kommit upp ovanför dörren här hemma. Ord som man behöver höra och läsa lite då och då! Jag slog till med lite svenska ord denna gången. Jag har kommit på att jag nog gillar svenska ord bäst, latin i all ära, men swedish me like!



3 kommentarer:

nea i det gula huset sa...

Hej där!
Vad fint det blev på Benji´s rum! Kan tänka att han själv gillar det mkt.

Den tvättstugan skulle jag oxå kunna tänka mig...helt klart! Men er kommer säkert bli super den med! :)

Vilken fin bräda du har där! :) Bra ord oxå!
Jag har minsann börjat texta lite brädor. Har inte lagt ut några ännu till försäljning men det kommer snart. Spännande!

Nu måste jag lägga på ett kol för vi ska till tosselilla idag. Mange ska bara hämta Henrik i Kallinge först. Men jag ska duscha, äta, köra och handla, packa och allt annat man får på köpet...på ca 2 timmar.

Trevlig fredag!
Kram Nea

Anonym sa...

Hej Martina!
Ni har inte lust att ta er till Kiaby idag dit vi ska, så vi kan bada, fika och tjattra ihop? Där finns både sand och gräs..perfekt!

Ja dem där små stunderna med sina projekt dem var svåra att hitta när barnen var små men jag lovar det blir bättre ju äldre barnen blir och snart har du hur mkt tid som helst till det när barnen leker m kompisar eller bara inte vill bli störda på sina rum av mamma eller pappa ;-)
Sköt om dig! Hoppas vi ses på stranden..
Kram Åsa

Anonym sa...

glömde ju, vilken fin drömtvättstuga du hittat!

Skyltarna är superfina också!