tisdag 4 augusti 2009

Mini-makeover i Lillemans rum

Efter lite makeover i Benjamins rum tänkte jag visa lite bilder därifrån!
Det som har hänt är att han fått en ny säng, spjälisen åkte ut! Han fick även ett nytt lekbord där han kan stå eller sitta vid stol och leka. Det blir ju mycket roligare att leka med leksakerna i rätt höjd! Han har även fått ett nytt bord till sitt bilgarage, som plötsligt när det kom upp i rätt höjd blev jättekul!
Med detta följde lite allmän ommöblering och lite småideér som äntligen blev genomförda. Tex en duplo-platta på väggen! Lego är kul att bygga med på "fel" håll ju!
Så här såg det ut förr på Benjis rum:
Myshörnan åkte ut, nu blir det mys i nya sängen istället! De gamla vimplarna bytte vägg och plötsligt ser man dem! De satt nog lite fel förr.....
Well well så här blev det: (Hoppas det inspirerar någon!)











6 kommentarer:

Elin - Ett hus till oss sa...

Vilken bra idé med duplo på väggen. Det har jag aldrig sett förut. Jättefin blev det! :)

Sv: Tack detsamma! vad glad jag blir, du är varmt välkommen!

Anonym sa...

Vad fint det blev!
Ja dem gillar lite annorlunda sätt att bygga på har vi sett på dagis med...

promenader på landet sa...

Hej och tack för titten på min blogg jag blev jätteglad! Men vad fint barnrum du har gjort så fint och ändå så bra att leka i! Jag jobbar på förskola och vi har också duplo på väggen det funkar jättebra! Må så gott! Kram från Maria

NyaHuset sa...

...Väldigt NAJS Martina!! Du är välkommen till Dygdernasväg nr 37 i dec och inreda ;-)
...ps..spinningen var svettig men SUPER kul! vi har redan bokat fler pass...

Cecilia sa...

WOW, gud så snyggt! Hade jag varit barn igen så hade jag trivts väldigt bra där inne. Coolt med duplot på väggen, då får man undan mycket av bitarna från golvet som annars ligger utspridda.

Och vimplarna syns mycket mer nu.

Tack för en mycket lugn, skön och TREVLIG eftermiddag!!! Kramis

Lilla huset på prärien sa...

Så fint han har det i sitt rum lillkillen. Smart att sätta garaget på ett litet bord... kanske jag borde göra jag också. Barnrummen är inte helt enkla att hålla ordning i tycker jag. Och mina leker aldrig med sina leksaker av någon anledning...

TACK för din supergulliga kommentar!

Jenny