torsdag 20 november 2008

Dagens....

Dagens VILL-HA: en barngrind som är minst 103 cm så den passar vårt köksdörrhål. Alternativet är att sälja Lilleman på Blocket.

Dagens Benjamin: Benji är väldigt nära att ge övriga familjen psykbryt. Vet inte hur många gånger jag idag sagt skrikit dessa ord: NEEEEEJ Benjamin BAA-BAA, du FÅR inte klättra upp på köksbordet, NEEEEEJ Benjamin BAAABAAA du FÅR inte klättra upp på soffbordet, NEEEEEJ Benjamin BAA-BAA du får inte klättra in i byrålådan, NEEEEEJ Benjamin BAA-BAA du får inte klättra upp på kökssoffan, NEEEEEJ Benjamin BAA-BAA ................... GAAAAH Tur att han är söt och charmig annars hade jag blivit galen ;-)

Dagens Aha-upplevelse: Jag blev helt saligt när jag såg detta. Att jag missat det? Perfekta runda köttbullar! Alla har säkert skrattat åt mig när mina köttbullar alltid är allt annat än runda. SÅ lätt att få perfekt runda bullar. Måste testas!

Dagens shopping: En suuuperfin turkos Molo-tröja till Benji.

Dagens middag: Fisk i ugnen med äggsås och morötter (Benji åt och åt och åt t.om syrrans rester)

Dagens Alicia: Är i sjunde himlen för mamma tog fram ett par svarta lack-skor som man får ha INNE! Och sen är de nästan likadana som Clara har, bara det :-)

Dagens julgrej: Pepparkaksdegen är bakad och står på kylning (helt underbart att den är hållbar upp till en månad, när andan faller på ...taaada...Mammi kan överraska Alicia med att kunna baka pepparkakor right away flera gånger om, degklumpen är STOOR)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha låter som en häärlig dag;-P
Samt att det låter som en viss fröken Tindra som liten...lite orättvist om ni bara skulle fått lugna barn när vi hade ett sånt yrväder för ngr år sedan..thihi!

Fast blir väl med varse ert yrväder snart o säger samma som dig "bababa Benji" varje dag om ngr månader bara...ser ändå framemot det!

Cecilia sa...

Menar du på allvar att du gjort egen pepparkaksdeg?! Här ligger man i underläge. Jag köper sturebröds färdiga.

Oj..ingen bra dag hos er inser jag. Tänkte bara på en sak. När du säger nej du får INTE klättra i bokhyllan, så hör han bara tillslut "klättra i bokhyllan". Säg istället nåt annat han FÅR göra, som ex "kör med bilen, lek med klossarna/djuren osv. Ordet nej är en stor träning att undvika, det tar sin tid men det går.
Nu är det dags att zzzova här.
Godnatt!

MammasRussin sa...

Ett litet förtydligande här, jag försökte skriva lite ironiskt övertydligt för att ni läsare skulle få en bild av allt busungen hittar på tex: "NEEEEEJ Benjamin, du FÅR inte klättra upp på köksbordet, NEEEEEJ Benjamin, du FÅR inte klättra upp på soffbordet" Givetvis orkar vi inte säga detta varje gång detta händer (1000 ggr om dagen?). Oftast blir det bara "NEJ Benjamin" och sen visar vi att det inte är ok genom att ta bort honom från tex bordet och distrahera honom med något annat.
Bara så ni vet ;-)
Kram MammasRussin

Anonym sa...

*haha* Låter som brorsdottern det.... det där med att klättra på allt alltså. :)