fredag 21 november 2008

God Jul :-)

Idag har vi haft en helt underbar liten familjefredag! Det blev en runda i stan där vi hade lite ärenden (läs: mamma). Solen sken och vinden bet i barnakinderna men så skönt det var ute! Hela familjen tyckte det var kul att shoppa kläder, springa runt i leksaksaffärer, rida på pappas rygg mellan affärerna och fika (vid halvtid mötte vi upp farmor o tog en fika på stans mysigaste fik).
Förutom lite julklappar så blev det lite oufits till julen och dess kalas och fester.
Benji fick en ursnygg grå skjorta med smala ränder och en tuff skinn-slips till :-) W O W!
Alicia fick en liten söt vit kofta med fluff till sin fina röda klänning. Så sött, så sött :-) Jag tyckte vi var ute i god tid detta året med just julkläder, TJI fick jag. Kläderna vi köpte var de absolut sista i "våra" storlekar. Tur för oss :-)

Här kommer nedan kommer lite glimtar. Tänk er nu att Benjis skjorta är liiiten, stl 86. Den kommer inte till sin rätt på min bild ;-)
Och de skarpsynta kanske skymtar ett "God Jul" på fotot längst ner :-) Tänk er att detta ska vara lite mer julmyspys kring dessa bokstäver, de är lite provisoriskt uppställda :-)



Jag blev superglad när jag hittade mina älskade bokstäver! De har varit slut en längre tid men IDAG, fanns de där! Jag hade väldigt svår beslutsångest vilka ord jag skulle välja (God Jul eller Love?)....till slut fastnade jag för vita L O V E men då var de så klart slut :-( Sååå efter mycket om och men bestämmer jag mig för att låta butiken beställa hem L O V E. Då säger min älskade sambo, "men jag trodde att du skulle ha både Love och God Jul" JAAAAA! LYCKA!

Dagens julpyssel: Vi har alla överlevt årliga julfotograferingen och fotot är nu digiscrappat och ska bara framkallas :-)

Dagens genidrag: Skulle slänga ihop lite köttfärssås lite snabbt och fick med Santa Marias krydda Pasta Basilico samt kycklingfond. Det blev den bästa köttfärssåsen på länge. Helt ärligt. Vår dotter, som är vida känd för att vara extrem kräsen sa till mig: "Mamma, detta var JÄÄÄTTE gott". Ibland lyckas man med saker i all hast ;-)

1 kommentar:

miamamman sa...

Så fina kläder dom fått (tycker mig dock känna igen klänningen, hmmm). Det är som du säger - snart slutsålt på allt - var iväg i veckan och det är riktigt utgallrat! Dina bokstäver är jättefina och vilka snäll bror jag har (han brås säkert på sin allra älsta storasyster). Vi har en adventsljusstake i butiken som skulle passat dig - gjord av bokstäverna J U L (finns nog bara svart kvar dock)...
Ha det så gott, vi har ju full snö och minus 5 grader här nu !!!