tisdag 4 november 2008

Utbytt

Här hemma har det pysslats och donats idag! Det har nämligen shoppats gardiner. På ett helt oväntat ställe dök plötsligt de DÄR gardinerna upp! Och då är det bara att slå till! Jag har spanat in dem innan hos Åsa och när de fanns i "min" färg (= vitt) och bara tre paket kvar DÅ var det meningen att dessa skulle få följa med hem :-)
Såååå då var det bara att börja skruva och fixa till gardinstängerna som givetvis inte satt rätt i förhållande till gardinerna, stryka, fixa och trixa med lite lampor (helt plötsligt åkte sommarens loppisfynd under vita målarpenseln, och en lampskärm som jag fick idag (!) fick se lite nytt dagsljus) och lite annat tingeltangel som måste finnas i ett fönster :-) Och det var bara ETT fönster det, av tre. Phew! Ja, jag vet jag är omständig! Men jag har gått och irriterat mig lääänge på mina gamla gardiner. Jag klarar inte av panelgardiner längre helt enkelt! Inget illa menat alls men i mitt hem har jag tröttnat på dem! De passar inte in i rummet längre, och nu fick jag chansen att piffa till det lite ju!


Jag vill ha en digital systemkamera NU! Helkass bild, jag vet!


Närbild :-)

Nu ska jag pyssla vidare, det är en liten kompis-kille som fyller 1 år imorgon nämligen .-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du hittade vita gardiner! Dem var supersnygga i ditt fönster...

Håller med dig..är också SÅÅ trött på panelgardiner...

miamamman sa...

Panelgardiner gör sig icke besvär här heller mer - älskade dock dom tidigare - men var tid har sitt. Har också pyntat om i kök och finrum, kommer snart bilder ...Det blev i alla fall jättefint hos er och så älskade jag halsbandet med hjärtat !!!