söndag 23 november 2008

Helgen

Dagens fynd: Idag har jag, kidsen och mormor varit på en liten prylmarknad här i byn. Fina Fisher Price-leksaker och barnböcker för en billig peng! Aj löv :-)

Dagens jul: Jag och Alicia har träffat tomten idag! På riktigt! På en stormarknad här i byn fanns tomten idag! 25 små barn satt och gapade stort när han gjorde entré :-) Julklapp fick hon minsann också av honom! Bara glada miner inför julens möte med Mr Santa alltså!

Dagens mamma: Saknar Alicia här hemma....hon har myskväll och ska sova hos mormor och morfar. (Förhoppningsvis ska hon få sovmorron också, och bara för en morron slippa bli brutalt väckt kvart i 5 av Lilleman. Benjamin vill alltså stiga upp 4:45, man tror ju inte det är sant när det finns en 4:a med bland siffrorna på klockradion).


Min lilla pepparkaksbagare! Med mjöl och deg i ansiktet och på tunikan :-) Så mysigt att baka pepparkakor och samtidigt öva julsånger inför julfesten på Kyrkis!

1 kommentar:

nea i det gula huset sa...

Hej du!
Så jag har missat en prylmarknad! :( Ja ja..jag har ju saker så att det både räcker och blir över!

Vilka fina kläder ni har köpt till barnen! Dom kommer att bli såå fina!

Ha en bra dag!
Kram kram