fredag 22 augusti 2008

Grattis, grattis och lite pyssel

Först lite grattis till bror min som fått jobb och sen grattis till M & O som har 10-årig bröllopsdag! KRAMIS till er alla 3!

Idag har jag sålt av lite möbler på blocket, så skönt att bli av med en del. Mer plats och mer pengar ;-)

Imorron kommer en gubbe hit med en slagruta, ska bli lite småspännande att se om vi har vatten på vår tomt så vi kan borra lite brunn. Eller sambon har redan börjat borra så jag hoppas att det är på rätt plats annars får vi flera hål i gräsmattan :-D Hi hi får se om gubben hittar hit, han hörde inte så bra och förstod nog inte riktigt adressen :-D
Förresten tack C för namnet på Slagrutemannen!

När jag har tråkigt brukar jag gå och småpyssla lite. Idag hade jag lite tråkigt :-) Så Lillemans rum blev lite ompysslat. Eller jag fick lite dåligt samvete när sambon undrade när jag skulle göra klart Benjamins rum. Eftersom det inte finns något IKEA-besök i sikte så fick det bli lite pynt på väggarna. Jag har så svårt för att spika, skruva och banka i helt nymålade väggar. Det skär i hjärtat. Men det måste ju göras! Jag är så kräsen så det tar lite tid innan alla ideérna har landat i huvet.
Jag har så svårt att sätta upp saker ovanför just sängen. Det KAN ju faktiskt trilla ner på stackars Benji. Tänk att få en hylla över sig, eller någon tavla. Fyyyy! Sen ska det ju sitta ganska högt upp på väggen eftersom han faktiskt klänger upp på spjälisen och kan få fatt i saker (idag kröp han ur gåstolen, så nu har jag ingenstans att ha honom när det krisar....)SÅ till sist fick det bli en liten lina med små tvättklämmor på! Jag hade lite tyg över från gardninerna så det passade fint med lite djur på väggen åxå!




♥ LYCKA ♥
Lycka för Benjamin idag var att träffa på mommo bland frukten på Maxi.....och att själv kunna krypa upp i syrrans myssäng...

Lycka för Alicia idag var att baka bullar, få nya Pippi-böcker, och leka med Tyra och Valter

4 kommentarer:

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Visst är det mysigt att gå runt och pyssla lite. Jag sydde lite igår kväll. Kul!

Nädu..det är inte i köket. Vi har ju grönt golv där! Skåpet står där uppe precis till vänster när man kommer in i tv rummet. Tror inte att det kommer att stå just där sen men i det rummet blir det nog. Annars får det flytta in i gästrummet. Har ett mindre skåp i samma stil hos pappa som jag ska hämta ngn dag. Det kanske kan stå där ist. Får se vilket som blir bäst!

Nu ska jag äta frukost!
Ha en bra dag!
Kram kram

Cecilia sa...

Haha!!! Jag glömde ju säga att gubben hörde dåligt..men det märkte ni ju själva. Hittade han vatten???

Så lite som kan göra under för en liten vägg. Jag älskar Benjis färg så vi måste få en pojke så jag kan måla en sån vägg i bebisens rum..hihi!

Benji han går nog om några veckor tror jag, de kändes så i onsdags.
NU måste jag äta -verkligen!
Kramis!

miamamman sa...

Hej och tack för gratulationerna.. ser fram emot fler bröllop, dock inte fler egna, men det är ju alltid kul att gå på andras... känn inget stress eller tvång alls !!!Vad roligt att broren fått jobb, hälsa och gratta från Hofterup. Kan tro att Benji blev glad när du pysslar hos honom - man längtar efter dom små godingarna nu... Ses ju på kalaset om inget annat, men det är ju någon vecka til !!!
Kram, kram

Anonym sa...

Vad fint rummet blev o med bara lite pyssel!
Hälsa o gratta brossan till jobbet!
Hittade ni ngt vatten?