söndag 10 augusti 2008

Vår helg

I lördags var vi på lite grill hos farmor och farfar. Mommo och moffa var åxå med. Vi åt hur supergott som helst och hade väldans skoj. Det var lite invigning i deras nya uterum faktiskt. Det blir högsta poäng, var hur gott som helst att sitta där! Efter middagen upptäckte Benjamin hur kul det är att leka med bilar. Han satt på golvet hur länge som helst och körde med bilar och lät "Brrrm brrrrm". Konstigt....så har ju ingen här hemma gjort?! Isa har ju aldrig lekt med en endaste bil fast jag varit väldigt könsneutral i leksakstänkandet och varvat dockor med bilar.

En sötnos som gungar och Benjamin som äter farmors efterrätt (pannacotta med blåbär och hallon, ja minus pannacottan då för Benjis del :-)

Jag och Alicia hann pyssla lite åxå i lördags. Jag har en stor pyssellåda med massor av stämplar, saxar, papper, klistermärken, ja det mesta :-) Det är STOR lycka för Alicia när vi sätter oss vid köksbordet och öppnar denna lådan. Hon stämplar och klipper och är riktigt duktig! Så duktig att vi gav oss på att göra ett kort att ge till farmor och farfar. Så här blev det:

(På de små lapparna inne i kortet så står det lite gulliga kommentarer om farmor o farfar!)

Idag var jag, Linda, Lang och Anna på loppis! Det är så kul att gå på loppis och hitta en massa gamla vackra saker. Det gäller att se potentialen i sakerna ;-) De KAN bli fina med lite vit färg, hi hi. Jag gjorde inga särskilda fynd, jo jag hittade ett soffbord. Det har jag inte bestämt mig för om det kommer bli bra eller inte. Eller jag VET att det kommer bli bra med lite renovering (VIT FÄRG) men som alltid är det ett jätteprojekt med 2 barn i åldrarna vild och vildast......
Jo förresten dagens loppisfynd gjorde nog Lang, ett matsalsbord för 40:-! PHEW vilket slit vi hade att transportera ett matsalsbord, en byrå (Lindas) och så då mitt soffbord. Men hem kom allt!


Jogga 5 km

1 kommentar:

Cecilia sa...

Vilken supermysig lördag ni haft! och så söta bilder!!! Kanske ska ta och locka fram Claras kreativa pysselsida här oxå. Försöker få henne att klippa.
Åh det är så gott att sätta sig till dukat bord och bara ÄTA! Mat är ju gott...*hihi* ;-)

Idag får vi besök av min jobbar kompis o hennes dotter som är 2. Kul!
Ha en bra dag allihop!