måndag 11 augusti 2008

Måndagen den 11 augusti

Först och främst...G R A T T I S till P som fyller 30 år idag!

Idag har vi varit ute och gått med vagnen. Det gör vi ju varje dag, men idag var det Benjamin som styrde! Det är ju jättekul att köra sin stora vagn genom att hålla på fotstödet och putta den framåt! Sen kan man ju pausa emellanåt och käka lite gräs och stenar också ;-)



På kvällen stack vi ner till Tosteberga hamn där alla kusinerna samlats för att grilla och fika (Majkens bullar är allra bäst!). Kusinerna från Hofterup hade satt sin fina husvagn precis vid havet! Den syns lite till vänster i bilden! Det var lite blåsigt men vi hittade lite lä. Det var så mysigt att träffa alla!



På kvällen när vi kom hem, fått på oss jamas och borstat alla tänder, så fick våra barn en övertrötthetsskick...Alicia och Benjamin kom på alldeles själva att Benjamin skulle köra sin storasyster i sin älskade gå-vagn! Så när mamma och pappa satt i TV-rummet så kommer alltså Lilleman körandes på sin syster som sitter i gå-vagnen! Bägge skrattar hysteriskt! Det hörs ju långa vägar att något är på gång, men det gäller att ha is i magen o sitta kvar och vänta på att de ska komma.....Det är sådana där ögonblick när mamma-hjärtat blir alldels varmt (mina barn har så roligt och leker med varandra!) och jag blir helt stissig för jag vill inte missa en endaste sekund! Ska jag videofilma, ta foto eller ska jag bara titta och njuta för att inte missa ett enda ögonblick?

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Milda makter...vilka roliga barn! Den känslan du fick när du hörde dem börja skratta i hallen måste kännas..pirrig?
Häftigt att Benji han kör sin egen vagn. Han fyller ju 1 ÅR nästa månad. Inte har du snart varit hemma i ett år redan...snart, typ om 7 månader blir det ju min tur. Så skönt det ska bli!

Helen sa...

Vilket härligt leende han har:)