onsdag 11 juni 2008

Alicia har ordet


Hej!
Jag ville bara säga att jag är så glad att min mommo o moffa är hemma igen från semestern! Så skönt att vara hos er när det är så mycket stök hemma i vårt hus. Köket är ju borta och sen kommer det en gubbe om kvällarna o borrar med en JÄTTEstor borrmaskin. Sågar gör han åxå, ett himla liv brukar det vara.

Mamma och pappa springer omkring som yra höns mest hela tiden och har inte lika mycket tid som vanligt att busa med mig.....suck så trist. Jag som så gärna vill sjunga i min sångbok med mamma, ut och cykla på min 3-hjuling, åka rutschkana och gunga i stora lekparken, leka med Clara, bada, diska i diskhon och måla med vattenfärger.
Men jag o lillebror har kul i alla fall, jag brukar bygga duplo med honom (han ääälskar att sno duplobitar av mig....) och nuförtiden pratar han jättemycket med mig! Han säger mest BÄÄÄ men det är kul ändå! Jag brukar tjata på honom att han snart får lära sig att krypa, det är så nära att han kan! Han står på alla fyra och gungar o sen knycker han framåt o landar på magen. Sen upp igen. Sådär kan han hålla på jättelänge! Det ser helt tosigt ut! Han är ganska lättroad min lillebror :-)

Jag fick en jättefin Hello-Kitty väska av mommo och moffa, den ääälskar jag att packa ner massa saker i och sen tar jag med mig sakerna när vi ska någonstans. Mest brukar det bli mina kritor, gosedjur, pussel och små dockor som får följa med mig.

Om jag fick önska mig vad som helst i hela världen så skulle jag vilja ha en riktig CYKEL! En sån fin som min kompis har....Hon har en lila med en CYKELKORG! WOW!
Mamma säger att det är bättre med en röd cykel för då kanske lillebror kan ha den sen. Det kan jag gå med på :-)


Bild från Sportex

Kram från Isa

1 kommentar:

Cecilia sa...

Gud så roligt och fint skrivet! Så söt hon är med sin väska, säkert redo att åka iväg från kaoset ;-)