söndag 8 juni 2008

Köket del III

Läget är så här att snickaren som skulle hjälpa oss att smälla upp köket igår inte kommer förrän imorgon. *Grrrr* *Morr* Alltså kan inte elektrikern som skulle kommit idag komma idag. Sen är han bortrest tills fredag. Fattar ni vad detta innebär? Jag har INGET någorlunda fungerande kök förrän till helgen! Det är sån röra här hemma och jag är redan trött på att äta frukost i TV-soffan. Kan bero på allt klet som kidsen lämnar efter sig...Eller på att man får springa hundra varv till tvättstugan innan man kan slå sig ner o försöka äta lite. SUCK! Grilla har vi gjort 2 dagar i rad nu och det är fortfarande gott, tur för det lär bli mycket grillat denna veckan! Buuuuuhuuu ska aldrig mera klaga på något bara jag får en spis!
Jag var så deppig igår så jag tröst-shoppade ett köksmöblemang......Och idag tvingade jag med hela la familia o hämta det. Jag smälte direkt det var så fina former (ha ha får man säga så om en möbel?!)och det var så fint shabby chic stuk och jag ville ha så gärna. Sambon som är så snäll ser nog när jag blir sådär dreglig för han tyckte att vi skulle ta det. Men sen hörde jag något muttrande om att det mer var skabbigt än shabby..... Jag lovar jag ska få det så fint, så fint! Helst skulle jag vilja behålla stolarna lite shabby och sen putsa upp och olja skivan i valnöt eller ek. Men jag ska personligen slipa och måla varje stol, hunny bunny, bara du åxå gillar det! Vi skulle egentligen köpa nytt köksmöblemang men hur smart är det med 2 små ligister som skulle repa det på 2 röda? Hellre ha detta o slita på ett par år och sen köpa nytt fint!

Så här ser det ut: (bilden är förstås inte tagen hemma hos oss :-)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Jättefint möblemang, verkligen! Tror du kan få till det hur snyggt som helst.
Men gud, jag förstår att du har känningar av magsår, det hade iaf jag haft. Jag avskyr hantverkare, jag gör det. Fast när de fixat allt klart så älskar jag iofs dem..*haha*
Jag är inte riktigt säker på om vi hinner träffas i veckan. Skulle det gå på torsdag efter kl 17?