torsdag 19 juni 2008

Köksföljetongen del VIIII

Nu är spotlajtsen på plats! Sparksocklar och dekorlister är klara! Induktionshällen är invigd av sambon och det gick SNABBT! Att koka upp vatten går på 2 röda :-)
Det som saknas i själva köksinredningen är 2 passbitar som ska in, därför är det hål under vasken och vid fläkten.... Idag har vi hämtat beslagen så de ska monteras så fort som möjligt! De var t.om bättre i verkligheten än i cajberspace :-D


Jag har haft stora kakelbekymmer och nu är vi överens om att vi inget kakel ska ha!
Tänkte starta en ny trend ;-) Näää så här är det, jag är nog innerst inne ingen kakelgillare och jag har helt fastnat för pärlspont. Så just nu lutar det åt att sätta pärlspont där kakel ska sitta och en glas-skiva ovanför sponten vid spis och diskho.
Ungefär så här:



Denna bilden har jag snott.....när jag snokat omkring på olika bloggar så sparar jag ner alla guldkorn i en mapp och just denna bilden har jag glömt var jag tog den. OM ägaren skulle mot förmodan läsa detta och känna igen bilden FÖRLÅT! Men du har ett kanonsnyggt kök :-D

3 kommentarer:

Jennie sa...

Hej där!
Vilken toppenIde!!Så vill jag oxå ha....;)Åh vad fint ni har d Ha en trevlig midsommar Kram!!

Cecilia sa...

Jag tror det blir bra! Jag gillar kakel men glasskiva är oxå praktiskt, säger de som har det.
Glad midsommar och va kul att B äntligen kryper "på riktigt".

Annas hjärtan sa...

Å gudars så fint med pärlspont!! Vill också ha!! Men - hur praktiskt är det? Tänkte på området kring spishällen, främst. Hur ska ni göra där? Jag presenterade idén för M alldeles nyss och han slog bakut, hur gjorde du för att övertala din karl om att form går före funktion ;-)

Vi har haft en jättemysig midsommar, ni också?
Nu ska vi snart iväg på barndop, alltid skoj, men lite pilligt med kläder. T har själv valt ut en klänning som gör mig rädd att de andra gästerna tror att hon är typ brudnäbb eller nåt (fast det har man ju inte på dop, men du förstår hur jag menar) och M är orolig om han är för uppklädd om han har kostym. Barnets föräldrar är nämligen inga stora älskare av den typen av kläder...

Vad hittar ni på idag då? Kramar!

Ps. Skitsnygg tröja :-D Ds