onsdag 25 juni 2008

Köket del XI och lite annat!

Nu har det blivit lite pyssel gjort i köket! Tyg har inhandlats och det har sytts dynor till stolar och gardiner. Gardinerna är inte riktigt klara, fick ta lite provisoriskt snöre, kan inte hitta det där snöret med stort S... Blev väldans bra att fuska till rullgardinerna med en stor tung tygrulle i själva snurren. Det blev ett bra fall i gardinen! Jag asade hem ett antal tygullar från tygaffären igår, ni vet sådana rullar som tygen säljs på (tomt på tyg såklart) :-) Vi jobbar fortfarande på att få dit alla beslagen, skulle blivit färdigt idag men det kom en varmvattenberedare ivägen som strekjade. (Sambon har lagt hela dagen på att inhandla elpatron, tömma ut 200 liter vatten, rengjöra tank och sen installera ny patron). Vi var ganska vattenlösa ett tag men nu har vi kallt vatten och lite ljummet vatten!




Jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra med vårt fina köksbord.....Det är så fint! Mörkt trä, samma nyanser som golvet och bänkskivan. Vara mörkt eller inte? Igår var jag säker på att det skulle få bli vitt. Men idag är jag inte säker utan nu lutar det åt att behålla det mörka och slipa till det lite eventuellt. MEN däremot istället måla kökssoffan vit! Sambon har så rätt när han tyckte att den avlutade looken på kökssoffan faktiskt avviker lite från vår färgskala i köket....



Till sist kommer Lillemans senaste inköp, en underbart mysig blå/turkos huvis, tack Mommo :-)




Ha det bra därute & ta hand om er!
KRAMIS

3 kommentarer:

Annas hjärtan sa...

Hej! Å så fint det blir i ert kök!! Gillar ju stilen, som bekant! Gardinerna blir ju smått lysade! Vi har hängande lampor i vardagsrummet trots att vi har fuskrullisar och jag tycker det är ok ändå. Vi har bara vanliga billiga skomakarlampor som jag köpte på ikea för 59 kr styck, fast det är länge sen så de finns kanske inte kvar, men de är inte så stora iaf. Har ni nära till ikea förresten? Här är det Gävle/Valbo som är närmast och det tar lite mer än en timma, men vi åker oftast till Uppsala eftersom min syster bor där. Jag har hört nån prata om att man kan sätta upp nån skiva av plåt (metall iaf, är osäker på materialet) ovanför spis och diskbänk om man ska ha pärlspont i köket, men skulle vilja se bild på hur det ser ut, vet du?

Underbart fin huvis! Kram!!

Annas hjärtan sa...

Å tack! Ja, jag är jättenöjd. Såååå himla skönt att det är GJORT! Även om M höll på att bli utbränd på kuppen ;-)

nea i det gula huset sa...

Hej du!

Vad fina dina stolar har blivit..gardinerna likaså!!
Nu har jag blivit sugen på att byta i köket jag med. Men det får vänta!

Jag hade nog målat soffan vit (har sett den som vit framför mig hela tiden!) och behållt bordet mörkt! Det är fint när det bryter lite och som du själv säger..ni har ju samma färg på golv och bänk!

Kan vi komma nästa vecka och spana på ert fina kök?

Ha det gott!
Kram kram