söndag 15 juni 2008

Köket del VIII (värsta följetongen :-)

Yepp nu har jag äntligen en SPIS! Vilken lycka :-) Och nu precis för 10 minuter sedan fick jag och sambon in ugnen och micron! Sen har sambon monterat lite lådor, så snyggt blir det! Imorgon ska pass-skivor in och sen ska spark-sockeln göras riktigt rak. Nu är nästa stora Halleluja-moment tisdag då kommer rörmokaren och sen har vi VATTEN!




Nu måste det beställas beslag, har ju redan bestämt mig som jag visade tidigare. Och sen ska kakel hämtas hem och vi ska bestämma oss. Blir nog en hel del som kommer hämtas hem som måste ses "live" :-) Jag har kommit fram till att om vår fina valnötsbänkskiva ska komma till sin rätt så ska det vara ett ljust kakel. Helst ett som är ton i ton med luckorna. Vi ska absolut inte ha ett färgat kakel, jag vill inte vara beroende av en viss färg i köket! Designen ska vara enkel och tidslös. Jag har helt snöat in på kakel i stavar. Det är jättefint och helst ska det läggas kant i kant. Detta kaklet är snyggt tycker jag (men köket på bilden nedan går fet-bort):



Bild från Svenskakakel

7 kommentarer:

Linda sa...

blir så fint! vi har valt ikea-ståt =) ganska lik Lidingö. handtagen blir Lindsdal tror jag de heter. till Lidingö tycker jag snäcka är fina, om man gillar det lite "lantliga" kram

Annas hjärtan sa...

Hej!

Ja precis, det där med grodan är värt att prova, vore ju najs om pengar flödade IN och inte bara UT för omväxlings skull.

Jag tycker också att du ska köra på vitt kakel. Vi har vitt men med citroner på kanske 5 plattor och det ångrar jag nu... Bättre att bara ha vitt och fint.

Du frågade om gardiner tidigare, jag älskar såna här gardiner som rullas upp, enkla att sy (säger de som kan) Vi har såna i vårt sovrum, barnens rum och vardagsrummet. Jättenöjd med dem.

Ha det bra idag, kram!

Helen sa...

Inte konstigt att man "snöar" in på en såpass stor renovering som köket är. Ert ser ju att bli jättefint. Tapeten i "lillebrors" rum heter Dino. Den är från Sandbergs kollektion Emma & Milton. Trevlig kväll!

Cecilia sa...

Ja du, det blir så fintfint! Ni jobbar verkligen på bra. Du verkar va mycket delaktig i detta prijekt. SKÖNT med spis och ännu bättre med vatten!

Kaklet föll helt i min smak!! Tycker det ska vara en matt yta, dvs inget sånt vi har som man nästan kan spegla sig i.

Anonym sa...

Tjena bruden!
Så fint det blir! Duktig bror man har ;-D OCH svägerska såklart!!!Själva har vi arbetet vi också...med Joels rum...jag o han har dragit bort gamla tapeter och ska i veckan handla färg till rummet..SEN kan inte JAG göra mkt mer...utan då får Johan sätta fart o tapetsera...men det är ju inte så att han sitter i soffan o slappar..han är ute o gräver för fullt för altan o förråd...så här händer en del också! Kommer ni till Garvargården på torsdag???
Kramkram!

På min gatan i stan sa...

Tack för titten!!! :-)

Va kul med nytt kök! Fina blir det!

Kram och ha en god natt!

Cecilia sa...

Hej igen...studerade bilden lite mer nu. Så smart med spishällar, det tar lixom lite mindre plats. Och snyggt med ugn/micro tillsammans där...

Ang matintaget på resan är jag inte så orolig. Men jag får mig en liten tankeställare nu:-( Hade ni oxå all inclusive? Det har vi beställt och då kan Clara äta lite då och då...