onsdag 11 juni 2008

Köket del VI

Här kommer senaste rapporten! Sakta men säkert går det!
Ikväll har dekorlisterna blivit girade och sitter just nu som en smäck :-) Sen har bänkskivan fått 2 tjusiga hål. Diskhon sitter redan där o blänker så fint :-) Andra hålet är för induktionshällen. Snickaren svettades lite över sågningen och jag likaså, PHEW! Sambon jobbar om kvällarna så jag håller ställningarna, eller försöker kanske jag ska säga. Idag gick det riktigt bra! Jag hittade förlängningssladdar på 2 röda, får fram ett bord från garaget som behövs för kapning av bänkskivan, hjälper snickaren fram med stora tunga sågen från bilen, bestämmer enhälligt hur diskhon ska vara placerat samt höjden på fläkten (en fördel med att sambon jobbar, he he), letar fram vattenfasta pennor, bytte en bajsblöja däremellan och sen fick snickaren och jag fick ut den 100 kg tunga bänkskivan genom ytterdörren, och in igen, utan en skråma. Ehhh ja skulle vara i min stackars högra hand då, den är lite klämskadad :-( Har fejat runt med dammsugaren i högsta hugg, det bara virvlar av spåndamm (eller vad tusan det heter!) Vilken tur att kidsen passar på att uppföra sig exemplariskt, de somnade som 2 små änglar mitt i sågningen av bänkskivan (som kräver hörselkåpor....ehh ni förstår ljudnivån va?!)

För den som är nyfiken slänger jag in en bild. Ritade in lite pilar på bilden för allt jobb och slit är inte lätt att se med blotta ögat ;-)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Hur sjutton lyckades de sova i det oväsendet, det hade aldrig Clara gjort, tror jag!! Som sagt, jag tycker det är jättekul att kolla dina bilder i köket.

Tack för dina fina ord till mig!!! Det värmde i detta regnet...man får mycket fina presenter varje jul och sommar och ibland kan det slinka in en och annan blomma emellan varven :-)
Ses på tisd.
KRAM