lördag 28 juni 2008

Senaste kökspysslet del XII, och lite IKEA

Nu har jag pysslat lite till i köket! Åhhhh vad jag älskar sånt :-)
Det blir mycket hjärtan och beige blandat med växter och blommor. Snart vågar jag nog visa lite "hela" bilder, just nu blir det mest glimtar :-)
Idag har jag lyckats hitta ett kakel! Det senaste är nämligen att det till sist blir kakel ialla fall....OM vi hittar en bra nyans. Våra luckor är ju inte kritvita utan lite mer "cremiga". Tro mig jag är numera kakelexpert....Jag har gått igenom många, många kakel och idag hittade jag kaklet som ska få äran att sitta i vårt kök :-)
Ett fasat creme-färgat 7,5 X 15 cm kakel från Konradssons. I perfekt nyans med våra luckor. *lycklig*. Nu ska det "bara" sättas upp åxå....Sambon och svärfar tror jag ska slå sina kloka ihop. På semestern. Om några veckor. Snyft, länge till ju!
Här kommer lite glimtar :-)



♥ En kökssoffa som är på G! TJOHOO!
♥ Mina "rullgardiner" blev helt klara idag! Hittade till sist ett band och sen fick de lite hjärtan på sig! *surprise*
♥ Ett hjärta jag fick av min mamma häromdagen! ME LIKE!
♥ Vita ranunklar på köksbordet!
♥ Lite annat pynt, kan ju inte motstå text-stenar....
♥ Och lite nya växter är alltid fräscht!

Imorn väntar IKEA, underbart! Inköpslistan är lååång, som vanligt!
♥ Spotlights till köket
♥ Kastrull-galler
♥ 2 Hyllor med konsoler till köket
♥ Upphängningslister som ska sitta under väggskåpen där man kan hänga redskap etc
♥ Stekpanna
♥ Potta, en liten resepotta (tack för tipset Anna!)
♥ Diskställ
♥ Avdelare till kökslådorna (just nu ligger allt i en enda röra)
♥ Underbar pläd till mamma (Ofelia heter den)(Vill så gärna ha en själv åxå....SÅ söt!)
♥ Kökslampa
♥ Jaaa plus massa annat krimskrams som jag inte orkar skriva ha ha

Ha det bra därute! KRAMIS

2 kommentarer:

Annas hjärtan sa...

Vad söt gardinen blev med lilla hjärtat på! Det tipset ska jag komma ihåg nån gång :-) Hoppas ni hittar allt ni ska på ikea! Kram!

miamamman sa...

SÅ fint ni verkar få det, efterlyser dock större helbilder... Måste vara skönt att vara så säker på "sin stil", min varierar från för- till eftermiddag, säkert skadad från arbetet... Systra min tar hem 2 FULLA lådor i morron till "svägerska to be" (?) att granska, det du inte vill ha tar vi tillbaka... Kramisar Mia