söndag 4 maj 2008

Min lilla mysiga hall

Det har hunnit gå ett bra tag utan att jag haft någon pyssel-inspiration här hemma. Man tappar all inspiration när det ändå drar fram en 2,5 årig orkan när man precis städat undan. Men nu minsann, idag blev jag mig själv igen! Helt plötsligt hade jag ju massa loppisfynd (var på Vanneberga loppis i veckan) att pula med och massa lull-lull från IKEA att leka med :-)
Så här mysigt blev det i hallen på vår skänk!




Lampan är IKEAS "Knubbig", synd att den syns så dåligt, den är underbar! Vit och blommig och bara helt lovely!
Spegeln är mitt fina loppisfynd, härligt sliten och ändå välbevarad!
Runt spegeln har jag ringlat en blomranka från 24 kvadrat!
Ljusfatet är av tenn och även det ett loppisfynd, på fatet ligger förstås ett betonghjärta! Min inredningsfilosofi, "ett hjärta i varje rum" :-)
Duken under ljusfatet är min mormors gamla spetsnäsduk. Ett underbart minne från min kära mormor. (Saknar dig så!!!)
Våningskorgen i smide är från Markylen.se (lite gratisreklam från släktens inredningsbutik).

1 kommentar:

Cecilia sa...

Blev verkligen mysigt!!!