torsdag 15 maj 2008

Äntligen är den vår.....

Jag förälskade mig direkt i denna kökssoffan! Idag var hela familjen på utflykt och hämtade hem den!
Den ska skrubbas och poleras och sen ska det sys kuddar och sittdyna och sen kommer den bli alldeles, alldeles underbar i vårt nya kök! Jag älskar de små snidade deltaljerna vid armstöden, men de syns dåligt på fotot... Ytan var helt perfekt, rikitgt väl blankslipad och lagom nött. Och det stora förvaringsutrymmet i locket passar vår familj like a glove :-D
Blocket, AJ LAJK :-)

Så Nea, här är den :-)

4 kommentarer:

Annas hjärtan sa...

Hejhej! Haha, då är vi två klädtokiga då :-) Gillar du också turkos? Jag sitter i valet och kvalet om jag ska...

1. Köpa en begagnad emmaljunga scooter i färgen cobalt blue BARA för att den är turkos eller om jag ska...
2. Köpa en ny i färgen bright blue...eller...
3. Invänta höstens färger och hoppas att någon av dem är turkos. vad tycker du?

Visst är det svårt att beräkna storlek, men det fina är ju att NÅN gång kan han ha dem, speciellt när det gäller byxor och tröjor och så, det kan ju vara svårt med säsongsbetonat men det örner sig säger vi från värmland (fast jag bor ju i dalarna)

Härligt med en riktig sällskapsresa, sådär blir det för oss när Pip ska döpas, då åker föräldrar och svärföräldrar och syskon och alla kusiner. Höjdare!

Kram på dig!

nea i det gula huset sa...

Åhh vad fin soffan är! Du måste vara nöjd!!
Det kommer att bli så fint i ert nya kök när det är färdigt!

Nu ska jag hoppa i säng..det är ju jobb tidigt imorgon. Och eftersom arbetssituationen ser ut som den gör är det lika bra att vara så utsövd det bara går!

Natti natti

Annas hjärtan sa...

Ååå, hur förvirrad får man bli - jag svarade till dig i min egen gb, haha...

Hej igen!

Jag tycker att bright blue är fin, men cobalt blue är finare. googla på den så får du se. Gillar man turkos så gillar man cobalt ;-)

Jag vet att det är pirrigt att åka utomlands med en bebis, men vi gjorde det när T var liten också och det gick bra. Inför flygningen så ger du en alvedonsupp och lite nässpray och så välling eller nåt vid takeoff. T sov nästan hela tiden, gick hur bra som helst.
Vi hyrde parasoll så vi fick skugga på stranden och så fick vi ta siesta när det var som varmast. Men det är ju inte säkert att det går lika lätt med Philip. T var en väldigt nöjd och glad bebis så med henne var allt lätt. Pip är i och för sig också "lätt" men honom känner vi inte lika bra ännu.

Vi har dubbla dopklänningar bara för att vi båda har en varsin som gått i släkten, så han kommer ha Mattes klänning underst för den är längst och i den så trär man några rader med blå eller rosa sidenband så den syns ordentligt, och sen har vi min överst och den har allas namn broderade på sig, så där har alla mina kusiner utom två sina namn med, och så jag och min syster, hennes barn och så Philips storasyster förstås. Mycket viktigt :-D

Idag ska vi åka upp till Lager 70 i Insjön, de säljer lite Name it men inte så mkt. Du får gärna tipsa om du skulle se nåt mer därifrån, jag är sååå sjuk på en anorak som heter carlo, ska se om jag kan visa dig en bild...

Kramkram!

Cecilia sa...

Jag förstår verkligen att du är nöjd med kökssoffan! Vad fick ni ge för den? Blocket är fantastiskt! Trevlig helg!