måndag 12 maj 2008

Vårt stora projekt just nu...

är KÖKET! Det tar mycket tid, men det kommer bli så himla bra! Idag har vi letat golv som galningar. Inte lätt att hitta ett golv med mina kriterier. Stackars sambon som får stå ut med mig. Men det är bara så, jag VET vad som är bäst :-D
Det blev till sist ett Skeppsgolv i Varmbrunt oljad ek. Jag föll som en fura, det var så fint, så fint och precis det jag sett framför mig. Köket ska vara modernt men varmt och lantligt, ingen lätt kombination!
Så här ser det ut:



Bild från alloc.se


En snabbgenomgång bara så ni förstår helheten: Stommar och luckor ska vara i vitt, bänkskiva i mörk valnöt, väggar ska vara vita med vitt pärlspont. Taket ska vara vitt. Golvet ska då som sagt vara i varmbrunt ek, med Skeppsstuk = långa "plankor". Kökssoffa ska inhandlas, är det någon som har något tips förresten???

Inga kommentarer: